مشاور امور زنان آموزش‌وپرورش یزد خبر داد؛

اجرای طرح مهارت‌افزایی دانش‌آموزان دختر در استان یزد

مشاور امور زنان مدیرکل آموزش‌وپرورش استان یزد از اجرای طرح مهارت‌افزایی بانوان فرهنگی و دانش‌آموزان دختر در استان یزد اجرا شد.
کد خبر: ۹۵۱۵۹۸۹
|
۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، فاطمه دهقان در گفتگو با خبرنگار ما گفت: طرح مهارت‌افزایی در حوزه‌های خودارزیابی و خودشناسی بانوان فرهنگی و دانش‌آموزان دختر دوره اول متوسطه در استان اجرا می‌شود.

وی با بیان این که این طرح در مناطق ۱۴ گانه استان در حال اجرا است، تصریح کرد: در فاز نخست اجرای این طرح دانش‌آموزان دختر پایه‌های هفتم و هشتم، اولیا و مربیان ایشان و در فاز دوم نیز بانوان فرهنگی تحت پوشش این طرح قرار می‌گیرند.

مشاور امور زنان مدیرکل آموزش‌وپرورش استان یزد از پیش‌بینی برگزاری کارگاه آموزشی، به‌منظور اجرای مطلوب این طرح خبر داد و عنوان کرد: باورهـای خود کارآمدی اساس و پایه سلامت روانی است و احسـاس شایستگی، کفایـت و قابلیت کنار آمدن با زندگی را در بانوان فرهنگی، دانش‌آموزان دختر و اولیای آن‌ها تقویت می‌کند.

دهقان با بیان این مطلب که یافته‌ها نشان می‌دهد، بین آموزش مهارت‌های زندگی و ارتقای خودشناسی، خودارزیابی و خود کارآمدی بانوان فرهنگی، دانش‌آموزان دختر مدارس و اولیای ایشان به‌ویژه زنان سرپرست خانوار ارتباطی معنادار وجود دارد، اظهار کرد: با آموزش صحیح مهارت‌های زندگی می‌توان خود کارآمدی، بانوان حوزه تعلیم‌وتربیت را بالا برد.

وی با اشاره به نقش اختلالات رفتاری و آسیب‌های اجتماعی با توانایی‌های افراد در تحلیل درست از خود، عدم احساس کنترل و خودارزیابی شخصی در رویارویی با موقعیت‌های دشوار و آمادگی برای حل مشکلات زندگی به شیوه مناسب یادآور شد: تغییرات و پیچیدگی روزافزون جامعه، آماده‌سازی افراد بخصوص بانوان در رویارویی با موقعیت‌های دشوار، امری ضروری است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار