خبرهای داغ:
بنیانگذار تولید "سنگ مصنوعی" در گفتگو با خبرگزاری بسیج مطرح کرد؛

ساحل‌عاج، مالی و کنیا، مقصد سنگ‌های صادراتی ایران

آقاجانی نژاد گفت: ساحل‌عاج، مالی و کنیا را از کشور‌های متقاضی خرید و صادرات مصنوعات زینتی هستند و  عراق و سوریه هم در لیست متقاضیان قرار دارند.
کد خبر: ۹۵۱۶۱۲۳
|
۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۲

ساحل‌عاج، مالی و کنیا، مقصد سنگ‌های صادراتی ایران
آقاجانی نژاد کارآفرینی قمی در گفتگو با خبرگزاری بسیج در خصوص تولید مصنوعات زینتی، اظهار کرد: بنده از بنیان‌گذاران سنگ مصنوعی در ایران هستم و  گرایش‌های استفاده از پسماند‌های سنگی، تولید مصنوعات تزیینی مانند گلدان  یکی از این گرایش‌ها ی این حرفه هستند.

وی با بیان اینکه نمای داخلی و بیرونی ساختمان هم یکی دیگر از نمونه‌های کاری این صنعت هستند، تصریح کرد: سنگ‌های آنتی‌باکتریال نیز یکی دیگر از این گرایش‌ها است و این گرایش‌ها را در حوزه فنی و حرفه‌ای به ثبت رساندیم.

آقاجانی ادامه داد: سنگ‌های آنتی‌باکتریال در مراکز عمومی به ویژه رستوران‌ها به خاطر مسائل بهداشتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این فعال اقتصاد مقاومتی با اشاره به بی‌توجهی مسئولین نسبت به اهمیت سرمایه‌گذاری در این بخش جهت افزایش دامنه اشتغال، بر نیاز جدی به برخورداری از تسهیلات دولتی در این رابطه تأکید و اضافه کرد: چندین شغل به‌واسطه این حرفه می‌تواند در راستای حل معضل بیکاری ایجاد شود.

جمهوری اسلامی ایران هفتمین کشور تولیدکننده انواع سنگ در جهان

آقاجانی نژاد جمهوری اسلامی ایران را هفتمین کشور تولیدکننده انواع سنگ در جهان برشمرد و تصریح کرد: بخش عمده‌ای از این سنگها  به شکل خام صادر می‌شوند و  تسهیلات بانکی سنگی بزرگ در مسیر صادرات مصنوعات زینتی هستند چراکه سود تسهیلات بانکی تولیدکننده را فراری می‌دهد.

وی با بیان اینکه باید در راستای تحقق شعار "مهار تورم، رشد تولید" تولیدکننده در بحث تسهیلات حمایت شود، ادامه داد:  سنگ‌ها در بیابان‌ها قابلیت بازیافت دارند و در این صورت قیمت ساخت‌وساز به‌شدت کاهش می‌یابد.

آقاجانی با اشاره به شکستن چرخ صادرات مصنوعات زینتی در مسیر سنگلاخی تسهیلات بانکی، گفت:  ساحل‌عاج، مالی و کنیا را از کشور‌های متقاضی خرید و صادرات مصنوعات زینتی هستند و  عراق و سوریه هم در لیست متقاضیان قرار دارند.

این کارآفرین قمی مطرح کرد: متأسفانه به خاطر عدم برخورداری از حمایت‌های دولتی نتوانستیم برای تسریع در امر صادرات، کارخانه‌ای را در این رابطه راه‌اندازی کنیم.

وی در پایان اضافه کرد: بسیاری از افرادی که آموزش‌های لازم در این شغل را از ما دریافت کردند در سطح کشور مشغول تولید مصنوعات زینتی هستند.



ت/۲۶۲۳

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها