خبرهای داغ:

برداشت گل محمدی از ۴۲ هکتار از مزارع شهرستان شاهرود

شاهرود_ معاون سازمان و مدیر جهادکشاورزی شهرستان شاهرود گفت: متوسط عملکرد این محصول ۲.۵ تن در هر هکتار بوده و برآورد می‌شود در سال‌جاری ۱۰۵ تن گل محمد‌تر از این سطح کشت برداشت شود.
کد خبر: ۹۵۱۶۱۷۷
|
۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۴

برداشت گل محمدی از ۴۲ هکتار از مزارع شهرستان شاهرودحمید آقا بیکی در گفتگو با خبرنگار بسیج با اشاره به برداشت گل محمدی از مزارع شهرستان شاهرود اظهار کرد: شهرستان شاهرود به علت تنوع آب و هوایی دارای پتانسیل کشت و تولید گیاهان دارویی می‌باشد که ۷۲ هکتار زیر کشت گل محمدی است که حدود ۴۲ هکتار آن بارور است.
او افزود: متوسط عملکرد این محصول ۲.۵ تن در هر هکتار بوده و برآورد می‌شود در سال‌جاری ۱۰۵ تن گل محمد‌تر از این سطح کشت برداشت شود.
مدیر جهادکشاورزی شهرستان شاهرود خاطر نشان کرد: برداشت گل محمدی از اوایل اردیبهشت ماه شروع و تا پایان خرداد ماه ادامه دارد و محصول تولیدی در بازار این استان و استان‌های گلستان و اصفهان ارسال می‌شود.
او تصریح کرد: با توجه به خشکسالی و کاهش میزان بارندگی، کاهش منابع آبی، تعدیل پروانه‌های بهره برداری از منابع آب‌های زیر زمینی و خسارت‌های ناشی از سرمازدگی و سایر عوامل خسارت زا، طی سال‌های اخیر به محصولات باغی کشت و توسعه گیاهان دارویی کم آب از جمله کل محمدی با توجه به سازگاری در برابر شرایط نامساعد محیطی و مقاومت به خشکی، امکان فرآوری به عنوان یک محصول اقتصادی و اختصاص یارانه، افزایش چشمگیری داشته است.
معاون سازمان جهادکشاورزی استان سمنان با بیان اینکه با توجه به افزایش سطح زیر کشت تعدادی کارگاه‌های گلاب گیری صنعتی و خانگی نیز فعال شده که در تولید گلاب گیری فعالیت دارند، گفت: محصولات تولیدی به صورت گلبرگ خشک، غنچه خشک و گلاب گیری استفاده می‌گردد.
او با اشاره به اینکه هر ۷ کیلوگرم گل‌تر یک کیلوگرم گل خشک دارد، افزود: موارد استفاده از این گیاه در دارویی و آرایشی و بهداشتی و غذایی می‌باشد و خواص درمانی آن ضد افسردگی، تقویت کننده قلب، کاهنده التهاب، تا حدودی مسکن درد، دارای خاصیت ضد میکروبی و آنتی اکسیدان و ضد ویروس می‌باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها