خبرهای داغ:

روش و منش امام رضا (ع) برای نسل امروز تبیین شود

مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در نیروی مقاومت بسیج سپاه ناحیه سرخه گفت: سیره و سبک زندگی رضوی می‌تواند بسیاری از معضلات اجتماعی و فرهنگی را در جامعه رفع کند و باید این سبک برای جامعه اسلامی تبیین شود.
کد خبر: ۹۵۱۶۷۵۳
|
۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۴

همزمان با میلاد با سعادت امام رضا (ع) حجت الاسلام و المسلمین رجبعلی فرزین مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در نیروی مقاومت بسیج سپاه ناحیه سرخه در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه سیره و سبک زندگی رضوی می‌تواند بسیاری از معضلات اجتماعی و فرهنگی را در جامعه رفع کند، اظهار کرد: باید روش و منش امام رضا (ع) برای جامعه اسلامی تبیین شود.

او افزود: مشاهده می کنید که سیاست، اقتصاد، فرهنگ و سایر بخش‌های زندگی مملو از پیچ ‌وخم‌هایی است که وارد شدن در هر یک از این شاخه‌ها ظرفیت بالایی را می‌طلبد تا فرد نه تنها در دنیا به موفقیت‌ها و موقعیت‌های مناسب راه پیدا کند، بلکه مهم‌تر از آن، آخرت و زندگی ابدی خود را آباد کرده و از مسیر همین فعالیت‌های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی توشه پرباری برای زندگی پایدارش بردارد.

مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در نیروی مقاومت بسیج سپاه ناحیه سرخه با تأکید دین بر ضرورت الگوگیری از سیره رضوی در امور گوناگون زندگی، ادامه داد: از سبک زندگی و منش امام رضا (ع) این نکته مهم به دست می‌آید که به افراد به خاطر جاه و مقامشان احترام بیشتر و کمتر قائل نباشیم. ثروت و دارایی افراد را دلیل رفت و آمدها نکنیم. معاشرت با فقرا را به دلیل فقر آن‌ها قطع نکنیم. بلکه به هر کسی به نوعی نگاه کنیم که خداوند متعال نظر دارد.

فرزین اضافه کرد: معیار و ملاک برتری در نزد خداوند تقواست و ما مادامی‌ که از تقوا و دین افراد خبر نداریم نباید به موقعیت شغلی و خانه و ثروت چشم بدوزیم و طبق آن با دیگران معاشرت کنیم. گاهی برخی آسیب‌ها و مشکلات در جامعه وجود دارد که لازم است با تأسی به سیره اهل بیت (ع) آن‌ها را مرتفع کنیم.

او یادآور شد: به عنوان مثال امروزه جامعه ما و بسیاری از مردم در زمینه اقتصادی با مشکلاتی مواجه هستند. برخی افراد نادانسته و در اثر تغافل به شیوه‌هایی مانند احتکار روی می‌آورند، با این تفکر که با انبار کردن و نگه داشتن مجموعه‌ای از کالاهای خاص بتوانند آن‌ها را در آینده با قیمت بیشتری به فروش برسانند و از این راه درآمدی کسب کنند. اما زمانی که نگاهی به سیره اهل بیت (ع) و دستورات قرآنی می‌اندازیم متوجه می‌شویم که احتکار به شدت مورد مذمت قرار گرفته است و نه تنها برای فرد خیر و برکتی نخواهد داشت، بلکه زمینه گمراهی او را فراهم کرده و آسیب‌هایی در زندگی دنیا و آخرت برای او به همراه خواهد داشت.

 مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در نیروی مقاومت بسیج سپاه ناحیه سرخه بیان داشت: پس هرچند که ما نتوانیم به طور کامل از اهل بیت (ع) الگو بگیریم، اما هر اندازه که خود را به شعاع نوری ایشان نزدیک کرده و شبیه‌تر به ایشان شویم، رستگارتر خواهیم بود؟

فرزین تصریح کرد: نباید با این بهانه که ما معصوم نیستیم، از الگو گرفتن از آن بزرگان ابایی داشته باشیم. درواقع توجیه درستی نیست که بگوییم ما بنده‌های برگزیده خداوند نیستیم، پس لازم نیست مانند امام رضا (ع) معصومانه و بر حق و عدالت زندگی کنیم.

او اذعان داشت: البته باید توجه داشت که الگو گرفتن از امام رضا (ع) در هر زمینه زندگی باشد اعم از ازدواج، تفریح کردن، مطالعه، علم‌آموزی، تربیت فرزند و غیره در هر حال موجب افزایش ایمان می‌شود و ما را به خدا نزدیک می‌کند. چون برنامه و سیره زندگی امام رضا (ع) الهی بوده و همه کردار و گفتار و رفتار آن حضرت در راستای رضایت الهی انجام می‌شده است. مشخص است کسی که از آن حضرت الگو بگیرد، نیت خود را الهی خواهد کرد و درنتیجه تمرین زندگی رضوی، ایمانش قوی خواهد شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها