خبرهای داغ:
فرمانده پایگاه حدیثه حوزه ام ابیها (س) قم:

نوسازی نیروی انسانی محور فعالیت ارکان مساجد باشد

فرمانده پایگاه حدیثه حوزه ام ابیها (س) قم با تاکید بر اینکه ارکان مسجد باید در هم افزایی تلاش کنند نه در عرض هم، گفت: باید نسبت به نوسازی نیروی انسانی مساجد و حضور نسل جوان در مساجد برنامه ریزی و اقدام شود.
کد خبر: ۹۵۱۶۷۷۹
|
۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۲

نوسازی نیروی انسانی محور فعالیت ارکان مساجد باشد

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، عالیه غفاری در گردهمایی ارکان مسجد ناحیه مقاومت بسیج امام حسین علیه السلام در سالن اجتماعات امامزاده سیدعلی(ع)،در ابتدای سخنان خود با اشاره به جایگاه مسجد در صدر اسلام و تبین مسجد تراز اسلام و به تعبیر مقام معظم رهبری مسجد تراز انقلاب اسلامی مطالبی را بیان کرد.

فرمانده پایگاه حدیثه حوزه ام ابیها (س) در ادامه با اشاره به اهمیت وجایگاه معنوی مسجد، اضافه کرد: باید همان کارکردهای مسجد در صدر اسلام احیا شده و ساختار آن بر اساس آن شکل بگیرد.

غفاری با اشاره به ویژگی های مسجد در تراز اسلام عنوان کرد: مسجد فقط محل عبادی نیست بلکه بخشی از کارکرد مساجد باید به مباحث علمی و اجتماعی اختصاص داشته باشد.

فرمانده پایگاه حدیثه حوزه ام ابیها (س)  تاکید کرد: تربیت معنوی اهالی مسجد در دست امام جماعت است و باید از این فرصت و ظرفیت، استفاده به جایی شود.

وی با تاکید بر اینکه ارکان مسجد باید در هم افزایی تلاش کنند نه در عرض هم، خاطرنشان کرد: باید نسبت به نوسازی نیروی انسانی مساجد و حضور نسل جوان در مساجد برنامه ریزی و اقدام شود.

غفاری با اشاره به شاخصه های مسجد تراز انقلاب در منظومه فکری مقام معظم رهبری، تصریح کرد: بعد از گذشت حدود دو دهه از این خواسته رهبری معظم انقلاب، باید نسبت به اموری که باید اجرا می شده ولی معطل مانده گفت و گو و بحث شود.

وی در پایان به بررسی مشکلات پایگاهای خواهران پرداخت و خواستار حمایت بیشتر از طریق نهادهای مرتبط و هیت امنا و امام جماعت شد و این امر مهم را در بهبود عملکرد پایگاه های بسیج خواهران موثر دانست.

انتهای پیام/عابدینی

ارسال نظرات