از معصومه هادی، به سبب شش سال فعالیت در کانون استان تکریم و با اهدای حکم حامد علامتی، مدیرعامل کانون، محمدرضا سالاری را به سمت مدیرکل کانون استان منصوب کرد.
کد خبر: ۹۵۱۶۷۹۶
|
۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۶

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، آیین تکریم و معارفه‌ی مدیران کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سیستان و بلوچستان با حضور معاون تولید کانون و جمعی از مسئولان استان برگزار شد.

معاون تولید کانون در این جلسه، ضمن گرامی‌داشت یاد و نام شهیدان انقلاب اسلامی، به ویژه شهدای مرزبانی استان که در روزهای اخیر به شهادت رسیدند، به توزیع سه میلیون جلد کتاب در در مراکز فرهنگی‌هنری کشور اشاره کرد و گفت: به حرمت خون این شهیدان، که مردانه ایستادند تا آسیبی به میهن نرسد، نقطه‌ی آغاز این حرکت عظیم در حوزه‌ی فرهنگ کشور، سیستان و بلوچستان خواهد بود.

محمدرضا کریمی صارمی در ادامه گفت: اگر روزی تمام کودکان این سرزمین، عضو کانون شوند در آینده‌ای نه چندان دور، هیچ مشکلی در کشور نخواهیم داشت زیرا با وجود فعالیت‌های گسترده‌ی کانون و بهره‌گیری از مربیان متخصص، آنان سیر مطالعاتی دارند؛ ادبیات را می‌شناسند؛ با هنرهای هفت‌گانه آشنا هستند به به همین خاطر می‌توان با اطمینان، امور را به آنان سپرد.

وی «کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان» را پل ارتباطی خانواده و مدرسه خواند که می‌تواند جریان بزرگی در کشور به وجود بیاورد و از همین رو امسال را سال عضوگیری در کانون نامید و از حاضران خواست آغازگر این حرکت باشند و با عضو کردن فرزندان خود کانون را در ایجاد این جریان، در حوزه‌ی گسترش مخاطب، یاری کنند.

کریمی صارمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به الگو بودن کانون استان در سطح کشور، دستیابی به این جایگاه را تنها به دلیل مسایل سخت‌افزاری ندانست بلکه وجود مربیان و کارشناسانی دانست که با تلاش و برنامه‌ریزی، این امر را محقق کرده‌اند.

معصومه هادی، مدیرکل سابق کانون استان نیز گزارشی از عملکرد دوران مدیریت خود در کانون در حوزه‌های فرهنگی، هنری ادبی، علمی، پژوهشی، عمرانی، موفقیت‌ها و اخذ مجوز استخدام نیرو ارایه داد و ضمن تشکر از حمایت مسئولان، از تلاش همه‌ی همکاران در طول این سال‌ها قدردانی کرد.

محمدرضا سالاری دیگر سخنران این جلسه بود که «کانون» را مجموعه‌ای مقدس خواند که به واسطه‌ی برخورداری از سرمایه‌های گرانبهای خود(مربیان توانمند و متخصص و اعضا) در حال ارایه‌ی خدمت به مخاطبان است.

مدیرکل کانون در ادامه با بیان این نکته که: شخصیت انسان در دوران کودکی شکل می‌گیرد و به همین دلیل دین مبین اسلام آموزش‌های متعدد و متنوعی را برای پرورش صحیح آنان پیش‌بینی کرده است، گفت: کانون با استفاده از ابزار گوناگون فرهنگی، هنری و ادبی و بهره‌گیری از تعالیم اسلام، نقشی محوری در این زمینه دارد.

وی سپس با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص و نظرات ایشان در خصوص کودکان و نوجوانان، به عنوان نیروهای تمدن نوین اسلامی، گفت: دشمنان سال‌هاست برنامه‌های گسترده‌ای در حوزه‌ی کودک و نوجوان طراحی کرده‌اند و ما باید با برنامه ریزی دقیق و تلاش همه جانبه‌ی خود آن را خنثی کنیم تا از این جنگ، که مقام عظمای ولایت از آن به جنگ نرم تعبیر کرده‌اند که باورها، افکار، اعتقادات و... را نشانه گرفته است، سربلند بیرون بیاییم.

گسترش تعامل با آموزش و پرورش و دیگر حوزه‌های مرتبط، توجه جدی به حوزه‌ی تولید با نگاه به شرایط بومی استان و گسترش ارایه‌ی خدمات کانون به گروه بیشتری از کودکان و نوجوانان دیگر بخش‌های سخنان سالاری بود.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری نیز در سخنانی ضمن اشاره به اهمیت و حساسیت کار در کانون گفت: مسئولان باید کاملا کانون را بشناسند زیرا جنس کار در این مجموعه با دیگر مسئولیت‌ها متفاوت است.

عباسعلی ارجمندی سپس با اشاره به تاثیرگذاری کانون خواستار نگاه جدی‌تر مسئولان به کانون شد و عنوان کرد: کانون تابلو رنگارنگی است که کودکان و نوجوانان با سلیقه‌های گوناگون در آن حضور دارند و ما برای موفقیت نیازمندیم که برای همه‌ی آنها برنامه ریزی داشته باشیم.

گفتنی است در پایان، کریمی صارمی از معصومه هادی، به سبب شش سال فعالیت در کانون استان تکریم و با اهدای حکم حامد علامتی، مدیرعامل کانون، محمدرضا سالاری را به سمت مدیرکل کانون استان منصوب کرد.

ارسال نظرات