مدیرکل اداره غله و خدمات بازرگانی استان زنجان خبر داد ‌؛

آغاز خرید تضمینی دانه‌های روغنی کلزا در زنجان

زنجان- مدیرکل اداره غله و خدمات بازرگانی استان زنجان گفت: خرید تضمینی دانه های روغنی کلزا در زنجان از اول خرداد ماه سالجاری آغاز شده و پنج مرکز آماده دریافت کلزا کشاورزان زنجانی است.
کد خبر: ۹۵۱۶۸۳۱
|
۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۴

آغاز خرید تضمینی دانه‌های روغنی کلزا در زنجان

به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان؛ ولی اله زمانی در تشریح جزئیات خرید تضمینی دانه‌های روغنی کلزا در زنجان، اظهار کرد: خرید تضمینی دانه روغنی کلزا دراستان زنجان از اول خرداد آغاز و تا پایان مردادماه امسال ادامه خواهد داشت و پنج مرکز خرید در استان برای این امر در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه اولین محموله دانه‌های روغنی کلزا در مرکز خرید شهرستان طارم خریداری شده است، تاکید کرد:چهارمرکز خرید دیگر در شهرستان‌های ماهنشان، خدابنده، صائین قلعه و زنجان با توجه به برداشت محصول آماده خرید تضمینی دانه‌های روغنی کلزا کشاورزان خواهند بود.

زمانی در رابطه با نرخ خرید هرکیلوگرم دانه‌های روغنی کلزا در استان زنجان، خاطرنشان کرد: نرخ خرید دانه‌های روغنی کلزا در این استان از کشاورزان زنجانی، ۲۲ هزارتومان است.

وی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود خرید دانه روغنی کلزا در استان زنجان در مرز ۴۵۰ تن قرار گیرد، افزود: بیشترین خرید دانه‌های روغنی کلزا در مرکز خرید شهرستان خرم‌دره و خدابنده انجام می‌شود.

این مسئول توضیح داد: دانه‌هایی روغنی خریداری شده از کشاورزان استان زنجان به کارخانه‌های روغن‌کشی فرستاده می‌شود و با توجه به قیمت بالا و خرید تضمینی سطح زیر کشت محصول کلزا هر سال افزایش می‌یابد.

ارسال نظرات