مسئول دفتر نمایندگی تیپ مردم پایه امام سجاد(ع) با مدیریت حوزه های علمیه استان هرمزگان دیدارکرد.
کد خبر: ۹۵۱۶۸۷۵
|
۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۴

در این دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین حقیقی مدیر حوزه های علمیه استان ضمن اشاره به ابعاد اقدامات تحولی در مدارس علمیه به این نکته تاکید داشتند که امروز مسیر رشد طلاب روشن است.

وی افزود : مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه برابر آمایش سرزمینی که انجام داده مطابق نیاز هر استان اقدام به جذب طلاب می‌نماید.

حجت الاسلام حقیقی خاطرنشان کرد : هم اکنون رشته‌های تحصیلی مرتبط با ماموریت طلبگی تدوین شده که طلاب علوم دینی بعد از گذراندن دروس عمومی سطح یک می‌توانند مطابق توان و علاقمندی خود وارد رشته‌های تحصیلی تخصصی شوند.

وی گفت :ما برای روحانیون و طلاب شاغل نیز برنامه‌ریزی داریم، برخی مشغول تبلیغ در مدارس هستند که برای ایشان تبلیغ کودک و نوجوان را در دستور کار داریم، یا برخی دیگر از طلاب و روحانیون در کسوت مدیریت در سازمان‌های مختلف هستند برای این گروه مدیریت اسلامی را تدریس می‌کنیم.

وی ادامه داد :ا در مرکز مدیریت از فعالیت و مشارکت تمامی روحانیون استقبال می‌کنیم و هیچگونه منعی در این موضوع نمی‌بینیم.
حجت الاسلام عطاریه ضمن تشکر بابت برگزاری این نشست ، اشاره داشتند اصل و ریشه روحانیت در هر نهاد و ارگانی که باشد حوزه علمیه است.

وی افزود :نقش اساسی و اولی روحانیون در تمامی عرصه‌ها نقش امامت است اگر لحظه‌ای از این نقش غفلت شد قطعا دچار خسارت خواهیم شد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در تیپ مردم پایه سپاه امام سجاد علیه السلام هم دراین دیدار خاطرنشان کرد :آنچه انقلاب را بوجود آورده روحیه‌ی امامت و محور قرار گرفتن ولایت است.

وی گفت: یکی از مسائلی که می‌تواند زمینه‌های تداوم ارتباط با روحانیون را فراهم آورد شبکه‌سازی روحانیون شاغل و هم‌افزایی دستگاه‌هایی است که در آن مشغول به خدمت هستند.

مسئول نمایندگی تیپ امام سجاد علیه السلام افزود : در گردانهای تابعه‌ی تیپ هم روحانیون گردان ضروری است و هم دسته‌های رزمی تبلیغی.

وی افزود : اگر بین گردان‌ها و حوزه‌های علمیه رفت و آمد تشکیلاتی صورت بگیرد نس این ارتباطات برای طرفین فرصت‌ساز خواهد بود.

حجت الاسلام عطاریه در ادامه گفت : ما در سرکشی‌های شهرستانی از گردان‌ها با برنامه‌ریزی فرماندهان گردانهای امام حسین علیه‌السلام در حوزه‌های علمیه نیز حاضر شده و با مسئولان و طلاب نیز دیدار خواهیم داشت.

 

ارسال نظرات