نماینده مجلس خبرگان رهبری در آذربایحان غربی گفت: دشمن از غفلت ما در جهاد تبیین استفاده می کند، نباید ۱۵ خرداد ها و شهدای ۱۵ خرداد به فراموشی سپرده شود، باید اتفاقات ۱۵ خرداد در کتابهای درسی دانش آموزان بارگذاری شود تا جوانان با ۱۵ خرداد اشنا شوند.
کد خبر: ۹۵۱۶۹۲۴
|
۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۹

 

آیت الله شیخ جواد مجتهد شبستری عضو مجلس خبرگان رهبری آذربایجان غربی عصر سه شنبه ۹ خرداد ماه در مراسم افتتاحیه دهمین نمایشگاه آثار ، اسناد و مدارک سیاسی قیام ۱۵ خرداد که در حسینیه بنی فاطمه (س) برگزار شد، اظهار کرد: گرامی می داریم نام و یاد شهدای ۱۵ خرداد بخصوص شهدای ۱۵ خرداد ورامین را که پایه ریزی انقلاب از این شهرستان صورت گرفت، گرامی می داریم نام و یاد شهدای زنده ۱۵ خرداد و کسانی که در مسیر زنده نگه داشتن ۱۵ خرداد تلاش می کنند را گرامی می داریم.

وی گفت: در جهات  مختلف می توان امام هشتم شیعیان را شناخت و می توان بر روی این مباحث بحث کرد، سیره یعنی برنامه ثابت ، منش و روش است که می تواند برای انسان دست آموز باشه، سیره غصلی امامان در ارتباط با خدا، سیره انسان با مردم مهم است می توان از آن سیره ها استفاده کرد.

شبستری افزود: ارتباط با خدا اساس انبیاء خداست، وقتی امام هشتم آن زمان  ولایت عهدی مأمون را پذیرفت بخاطر مصلحت دین اسلام  آن زمان بوده تا اسلام تقویت شود، پذیرفتن ولایت عهدی زیر بار ظلم رفتن نیست، امام رضا (ع) شخصیت عصمت دارد، یعنی امام رضا (ع)به عنوان یک الگو هست، معصوم و دور از خطا  است، امام رضا (ع) جوهری است که اسم آن را پیش رسول خدا می برند، می گوید بگویید، صلی الله و آن را سه بار تکرار می کند.

وی بیان داشت: حادثه ۱۵ خرداد فراموش نشدنی نیست، مبدا انقلاب ۱۵ خرداد هست، چه اتفاقی افتاد که مردم کفن پوشیدن و وارد میدان شدند، آیا بحث مادی در میان بود، خیر بحث دفاع از مرجعیت و انقلاب بود که مردم وارد میدان شدند، تعصب مردم  به ولایت و انقلاب باعث شد که استارت انقلاب زده شد.

نماینده مردم آذربایجان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: انقلابی که ریشه دینی دارد با جلو عقب شدن یک روسری از بین نمی رود، تا زمانی که مردم نسبت به ولایت و انقلاب تعصب داشته باشند این انقلاب پایدار خواهد بود، اگر انگیزه را به هر طریقی از مردم در حوزه های مختلف گرفتند شک نکنید دشمن به اهداف خود خواهد رسید.

وی خاطر نشان کرد: باید در مسیر جهاد تبیین قدم برداریم ، قدیمی هایی که زمان طاغوت را درک کردند باید آن را بازگو کنند، باید در رسانه ها حقایق و نکات بازگو شود، تا مردم بدانند از کجا به کجا رسیدیم.

وی در پایان گفت: تاکید رهبر انقلاب بر جهاد تبیین بسیار مهم است، دشمن از غفلت ما در جهاد تبیین استفاده می کند،  نباید  ۱۵ خرداد ها و شهدای ۱۵ خرداد به فراموشی سپرده شود، باید  اتفاقات ۱۵ خرداد در کتابهای درسی بارگذاری شود تا جوانان با ۱۵ خرداد اشنا شوند، برگزاری نمایشگاه آثار ۱۵ خرداد باید بیشتر شود و این برنامه ها در جهاد تبیین  پیش رو ادامه دار باشد.

 

انتهای پیام

ارسال نظرات