بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام از تولید محصولات و خدمات دانش‌بنیان و نوآور در حوزه جمعیت و سلامت اجتماعی حمایت می‌کند.
کد خبر: ۹۵۱۶۹۳۰
|
۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۵

حمیدرضا علیان‌زادگان، مدیر بنیاد ۱۵ خرداد با بیان این مطلب افزود: از  شناسایی و تولید محصولات و خدمات دانش‌بنیان و نوآور در حوزه جمعیت و سلامت اجتماعی و ترویج الگوهای موفق در زمینه فرزندآوری و فرزند‌پروری حمایت می‌کنیم.

مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد که در مراسم افتتاح مرکز نوآوری جمعیت، سلامت و خانواده «مثبت پنج» سخن می‌گفت، تصریح کرد: در همین راستا، مرکز نوآوری جمعیت، سلامت و خانواده «مثبت پنج» با هدف بکارگیری ظرفیت زیست‌بوم نوآوری کشور در جهت کمک به حل چالش‌های حوزه جمعیت، خانواده و سلامت اجتماعی فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی خاطرنشان کرد: دو سال قبل و زمانی که بنیاد ۱۵ خرداد فصل تازه‌ای از فعالیت‌های خود را زیر نظر ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) آغاز کرد توافق شد بنیاد ظرف دو سال در عرصه‌های اجتماعی و اقتصادی به یک نهاد کارآمد و سرآمد تبدیل شود. بحمدالله امروز با حمایت ریاست و شورای معاونین ستاد اجرایی، هیات مدیره و تلاش همکارانم در بنیاد توانسته‌ایم به شکل قابل اعتمادی در این مسیر حرکت کنیم.

علیان‌زادگان با بیان اینکه راه‌اندازی مرکز نوآوری جمعیت، یکی از مهم‌ترین و موثرترین پروژه‌های بنیاد ۱۵ خرداد به‌شمار می‌رود، اظهار کرد: این شروع بابرکتی است که آثار و عواید آن قطعا در آینده بیشتر آشکار خواهد شد.

مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد با بیان این‌که رویکرد مرکز نوآوری این بنیاد تقاضامحور است افزود: ما نگاه عرضه‌محور نداریم و به سمت طرح‌هایی که در سبد پویش‌های فعلی و آتی بنیاد نباشد، نمی‌رویم و به دنبال این هستیم که یکی از ورودی‌های موثر این مرکز پویش‌هایی باشد که در بنیاد تعریف کرده‌ایم یا در آینده در دستور کار ما خواهد بود.

مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد بیان کرد: یکی از ورودی‌های بخش جمعیت این مرکز، حمایت از ایده‌هایی است که سال گذشته در نخستین جشنواره طراحی برای کودک برگزیده شدند.

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام نیز در این مراسم گفت: طی دو سال اخیر، ما در بنیاد ۱۵ خرداد در حوزه جمعیت برنامه‌هایی را به شکل محدود و آزمایشی جلو برده‌ایم اما  امروز با افتتاح این مرکز قاطعانه می‌توانیم بگوییم بنیاد در مسیر درستی قرار دارد و به آینده فعالیت‌های بنیاد و اثربخشی آن امیدوار هستیم.

علی عسکری با بیان اینکه ما در این مرکز ایده‌ها را فراخوانی و حمایت می‌کنیم افزود: در این زمینه بنیاد تا سطوح قبل از تجاری‌سازی از طرح‌های برتر حمایت خواهد کرد و صندوق نوآوری که در ستاد تعریف شده و بنیاد هم در آن سهامدار است می‌تواند در مرحله تجاری‌سازی از این ایده‌ها حمایت کند.

وی درباره حمایت‌هایی که ستاد اجرایی فرمان امام می‌تواند از این طرح‌ها انجام دهد گفت: ستاد اجرایی، هم خودش می‌تواند مستقیما سرمایه‌گذاری کند و هم با ابزارها و ارتباطاتی که دارد از ایده‌های این مرکز حمایت کند.

در ادامه، معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان امام نیز با بیان این‌که  خرداد امسال، شصتمین سالگرد قیام خونین سال ۱۳۴۲ است، گفت: امیدوارم شهدای نهضت این حرکت را از ما بپذیرند و افتتاح این مرکز زمینه‌ای باشد که ما در آینده بتوانیم گام‌های بزرگتری در زمینه جمعیت و خانواده برداریم.

سیدمصطفی سیدهاشمی افزود: آگاهی‌‌بخشی اجتماعی پیرامون مسائل حوزه جمعیت، بسترسازی برای مشارکت‌های عمومی و همکاری با سایر نهادهای ذیربط در راستای ماموریت‌های سه‌گانه بنیاد ۱۵ خرداد از محورهای اصلی فعالیت این مرکز به‌شمار می‌رود.

گفتنی است، اولین مرکز نوآوری جمعیت، سلامت و خانواده «مثبت پنج» بنیاد ۱۵ خرداد با حضور معاون علمی و فن‌آوری رئیس جمهور، رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، معاونین هماهنگی و اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام و مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد افتتاح شد.

بازدید از بخش‌های مختلف مرکز نوآوری، تقدیر از ۳۶ دانش‌آموز برگزیده اولین جشنواره ملی فن‌آوری‌های توانبخشی، اجرای گروه سرود آوای حرم و تقدیر از پنج سال خدمت حجت‌الله نیکی ملکی رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظرات