خبرهای داغ:
مدیر عامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، وضعیت منابع آب خوزستان را مطلوب برشمرد و گفت: در سال مزیّن به «رشد تولید»، سال پرمحصولی در واحدهای هشتگانه نیشکری رقم می‌خورد و تولید شکر افزایشی ۵۰ درصدی خواهد داشت.
کد خبر: ۹۵۱۶۹۴۱
|
۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۵

پیش‌بینی افزایش ۵۰ درصدی تولید شکر در خوزستان

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان، عبدعلی ناصری  به وضعیت منابع آبی سدهای خوزستان اشاره کرد و گفت:تکمیل ظرفیت این سدها، نویدبخش سال زراعی پررونق هم برای صنعت نیشکر و هم کشاورزان خوزستانی است.

وی با اشاره به تبعات خشکسالی‌ دو سال اخیر بر روند تولید محصول گفت: کمّیت و کیفیّت آب در سال گذشته تاثیر منفی بر تولید گذاشت ولی با تلاش شبانه‌روزی پرسنل، صنعت نیشکر نه تنها از بحران عبور کرد بلکه با تلفیق «تولید و تجارت» نیز به سوددهی رسید.

وی تلاش بی‌وقفه در سنگر تولید برای تحقق شعار سال را سرلوحه کاری این صنعت برشمرد و تاکید کرد و گفت: برای رشد تولید محصولات متنوّع نیشکری و تحقق فرمایش مقام معظم رهبری در اقتصاد مقاومتی، با تمامی ظرفیت‌ها به پیش خواهیم رفت.

 

گیاه نیشکر به دلیل وضعیت مناسب منابع آبی و پایش‌های متعدد، رشد مناسبی دارد و ارتفاع نی در برخی مزارع به پنج متر نیز رسیده است. سطح «داشت» امسال شرکت هفت‌تپه نیز به ۱۰ هزار و ۷۰۰ هکتار رسیده و به گفته مدیر عامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی پیش‌بینی می‌شود در آبان امسال بیش از ۹۰۰ هزار تن نیشکر از مزارع این شرکت برداشت شود

ارسال نظرات
پر بیننده ها