خبرهای داغ:
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس گفت: اعزام ۱۵ هزار زائر از استان فارس به حرم امام راحل از برنامه‌های سالگرد ارتحال امام راحل (ره) است.
کد خبر: ۹۵۱۶۹۷۱
|
۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، حجت‌الاسلام حسین ملک‌مکان در نشست خبری تشریح ویژه‌ برنامه‌های سالروز 14 و 15 خردادماه اظهارداشت: قیام 15 خردادماه نقطه آغازین و شروع نهضت امام (ره) بود که با حضور مردم در سه شهر تهران، قم و ورامین آغاز شد.

وی با بیان اینکه این قیام به دلیل اعتراضات مردم نسبت به تصمیمات غیرمنطقی و خلاف شرع رژیم ستم‌شاهی انجام شد که امام راحل آغازگر آن بود، افزود: رژیم ستم‌شاهی که تحمل صبر و اعتراض مردم را نداشت و می‌خواست هرگونه حرکت علیه خودش را سرکوب کند، با مردم درگیر شد و در نتیجه تعدادی از مردم در این قیام شهید شدند و به همین دلیل این روز در کشور ثبت و ماندگار شد.

‌ملک‌مکان، قیام 15 خردادماه را نقطه شروع نهضت امام راحل و انقلاب اسلامی عنوان کرد که سرمشق و الگویی برای مردم شد تا اعتراضات خود را به تصمیمات غلط ابراز دارند و سپس ادامه داد: این روز‌ها هم عده‌ای نسبت به لایحه عفاف و حجاب گلایه‌مند هستند، اما به شکل ملایم و منطقی و با برگزاری جلساتی حتی در رسانه‌ها اعتراض خود را بیان می‌کنند که سابقه این اعتراض به 15 خردادماه بازمی‌گردد البته در نظام جمهوری اسلامی هستیم و قاعدتاً مردم نسبت به اصل نظام ایرادی ندارند بلکه نسبت به برخی تصمیمات که احساس می‌کنند، مغایر است، معترض هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به درپیش رو بودن سالروز ارتحال امام (ره) گفت: امام (ره) یک شخصیت برجسته جهانی است که نه تنها مردم ایران برایشان احترام خاصی قائل هستند، بلکه مردم نقاط مختلف دنیا برای ایشان احترام قائل هستند و بسیاری از برکات انقلاب را مدیون امام می‌دانند، چون در پرتو انقلاب این اقتدار، قدرت و عزت در ابعاد مختلف نصیب مردم ایران شده است.

ملک‌مکان با بیان اینکه در زمینه‌های علمی، نظامی و.. در هر جهتی که نگاه می‌کنیم امروز ایران اسلامی جلودار است و حرف برای گفتن دارد، گفت: بسیاری از کشور‌های ابرقدرت و استکبار جهان فکرشان مشغول ایران است و این مسئله نشانه آن است که در جایگاه مهم و قدری قرار گرفته است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس ادامه داد: امامی که در هیچ دانشگاه اقتصادی جهان درس نخوانده بود، اما ناب‌ترین نظرات را در ابعاد اقتصادی داشت و در هیچ دانشگاه سیاسی درس نخوانده بود، اما هیچکس پیدا نمی‌شود که نظرات و تحلیل‌های سیاسیشان مانند ایشان بوده است.

وی با بیان اینکه خلف صالح امام هم راه ایشان را ادامه داد و با تیزبینی و درایت و بصیرتی که دارند، نقشه دشمنان را نقش بر آب کرده‌اند، گفت: امام یک حکومت نو و بینش جدید مبتنی بر تعالیم اسلامی بنیان گذاشتند، گرچه مشکلاتی در بحث معیشت و اقتصاد داریم که دلایل خاص خود دارند و بخشی به دلیل تحریم‌ها و فشار‌های دشمنان است و برخی به دلیل بی‌تدبیری و عدم برنامه‌ریزی مناسب مسئولان یا عدم تخصص و درایت آن‌هاست و گاهی اوقات هم مردم تصمیمات خوبی نگرفته‌اند.

ملک‌مکان بیان کرد: نشانه اینکه نظامی که انتخاب کردیم مقتدرترین و قوی‌ترین نظام است، آن است که جهان بیش از 40 سال علیه این نظام هر اقدام و توطئه‌ای اعم از جنگ اقتصادی، فرهنگی، ترکیبی و... انجام می‌دهد و همه دست به دست هم داده‌اند تا نظام را ساقط کنند، اما اینکه می‌بینیم نظام دوام آورده و باقی مانده است و به راه خود ادامه می‌دهد، نشانه آن است که نظام قوی و محکم است و اساس آن خوب بسته شده و پایه‌های آن محکم بوده است لذا باید یاد و نام امام (ره) را گرامی بداریم چرا که این انقلاب در هیچ جای جهان بدون نام امام و رهبری شناخته شده نیست و شناسنامه نظام جمهوری اسلامی، امام و رهبری هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از اجرای بیش از 3 هزار برنامه به‌مناسبت 14 و 15 خردادماه در استان فارس خبر داد و گفت: امسال بعد از 6 سال وقفه‌ای که به دلیل تقارن ماه رمضان و شیوع کرونا در اعزام زائران به مرقد امام (ره) ایجاد شده بود، دوباره اعزام زائران اجرا خواهد شد.

ملک‌مکان با بیان اینکه با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته 15 هزار زائر از استان فارس به حرم امام راحل اعزام می‌شوند که حدود 5 هزار نفر از شیراز و مابقی شهرستان‌ها هستند، زمان اعزام این زائران را ساعت 7 صبح از شیراز به مقصد تهران اعلام کرد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس با تصریح اینکه طبق پیش‌بینی‌های انجام شده در بیش از 70 شهر و شهرستان و روستا‌ها مراسم سالروز ارتحال امام در مساجد، حسینیه‌ها، بقاع متبرکه و... استان اجرا خواهد شد، گفت: دو برنامه محوری در این راستا اجرا می‌شود یکی گرامیداشت یاد امام (ره) و دیگری تجدید بیعت با رهبر معظم انقلاب است.

وی با بیان اینکه در شیراز دو برنامه بدین مناسبت اجرا خواهد شد، گفت: مراسم سالروز ارتحال امام (ره) در ساعت 17 روز شنبه، 13 خردادماه در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن رحیمیان، یار دیرین امام و تولیت مسجد جمکران و مراسم دیگری در روز یکشنبه، 14 خردادماه از ساعت 19 در حرم مطهر حضرت سیدعلاءالدین حسین (ع) شیراز با حضور اقشار مختلف مردم برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها