امیر دریادار تاج الدینی:

ناوگروه ۸۶ اقتدار و عزت ایران را به نمایش گذاشت

زنجان _ معاون عملیات نداجا و فرمانده عملیات کد 360 و ناوگروه 86 در جمع دانشجویان دانشگاه زنجان گفت:ناوگروه ۸۶ اقتدار و عزت ایران را به نمایش گذاشت.
کد خبر: ۹۵۱۷۱۳۱
|
۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۲

به گزارش خبرنگار بسیج زنجان؛ امیر دریادار مصطفی تاج‌الدینی، معاون عملیات نداجا و فرمانده عملیات کد ۳۶۰ و ناوگروه ۸۶ در مراسم جشن اقتدار که با حضور جمعی از دانشجویان در دانشگاه زنجان برگزار شد، با اشاره به ماموریت کد ۳۶۰ اظهار داشت: هدف از اجرای این عملیات نشان دادن اقتدار و عمل به فرامین مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بود.

امیر دریادار تاج الدینی در ادامه با اشاره به منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر اینکه دریانورد‌های طولانی هم نعمت خوبی برای نیرو‌های دریایی است و حضور مقتدر و مستقل در دریای آزاد دنیا امتیاز بزرگی است که نباید الان از آن دست برداشت، گفت: تاکید معظم له راهبردی برای حضور موثر در دریا بود و اهداف نظامی، سیاسی و اقتصادی که دنبال کردیم، ما را برآن داشت که یک ماموریتی را طراحی کرده که این ماموریت برلبه دانشی و تکنولوژی باشد.

وی با بیان اینکه نیروی دریای سپاه و ارتش به صورت مستمر در فرامرز‌ها در حال دفاع از منافع جمهوری اسلامی هستند، گفت: برای مقابله با دشمن قسم خورده و استکبار جهانی باید بگونه‌ای برنامه ریزی صورت می‌گرفت که توان خود را در اجرای عملیات محول شده کاملا بدون درگیری رو در رو با دشمن پیشروی و دشمن به اراده نیروی دریایی کشور پی ببرد.

معاون عملیات نداجا و فرمانده عملیات کد ۳۶۰ و ناوگروه ۸۶ هدف از اجرای این عملیات را نشان دادن اقتدار، عزت، اراده، پیشرفت و آمادگی نظامی دانست و افزود: پس از تحقیقات صورت گرفته و با استفاده از ظرفیت علمی، دانشگاهیان و نخبگان جوان تمام اقدامات لازم برای استفاده از ناوشکن دنا و اجرای عملیات آغاز شد.

وی خاطرنشان کرد: سالیان سال است با وجود تمام تحریم‌های ظالمانه، کشتی‌های تجاری و نفتکش زیر پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران در بیشتر اقصی نقاط و بنادر حق تردد ندارند و این اجرای این عملیات در این راستا حیثیتی بود تا ناو ایرانی بتواند در اقصی نقاط جهان با اقتدار تردد کند.

امیر دریادار تاج‌الدینی حضور ناوشکن دنا در دریا‌های بین‌المللی را صرفاً از بعد نظامی قابل بررسی ندانست و تصریح کرد: این حضور از بعد علمی بسیار قابل توجه است، طراحی، ساخت و پایه‌گذاری این ناوشکن تماماً ایرانی است و حضور در دریا‌ها به معنی توانمندی و اثبات توانمندی است.

فرمانده عملیات کد ۳۶۰ در ادامه درباره اهداف دریانوردی ناوگروه ۸۶ ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: ارسال پیام صلح و دوستی به همه کشور‌ها و اعلام آمادگی برای مراودات چند جانبه با کشور‌های مختلف از جمله اهداف این حضور است، در حقیقت حضور ناوگروه ۸۶ ارتش در راستای تقویت دیپلماسی دفاعی کشور و احیای قدرت دریایی است.

ارسال نظرات