خبرهای داغ:
مسئول بسیج مهندسین کشاورزی سپاه انصارالحسین (ع) همدان:

پنجمین همایش ملی انگور و کشمش در ملایر برگزار شد

همدان-مسئول بسیج مهندسین کشاورزی سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان گفت: پنجمین همایش ملی انگور و کشمش ملایر با بحث مدیریت علمی باغات انگور در دانشگاه ملایر برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۱۷۱۹۲
|
۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۸

محمد کرمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان اظهار کرد: به همت بسیج مهندسین کشاورزی سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان، جهاد کشاورزی، تعاونی باغداران ملایر و دانشگاه ملی ملایر پنجمین همایش ملی انگور و کشمش با موضوع مدیریت علمی باغات انگور در دانشگاه ملی ملایر برگزار شد.

وی افزود: در سال ۱۴۰۲ سازمان بسیج مهندسین کشاورزی سپاه انصارالحسین (ع) همدان آموزش و توسعه کشت محصولات مزیت‌دار را در دستور کار خود دارد و همایشی که امروز در ملایر برگزار شد، در راستای عملیاتی کردن این برنامه بوده است.

مسئول بسیج مهندسین کشاورزی سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان بیان کرد: در این مراسم ۲۷۰ نفر از باغداران شهرستان ملایر حضور داشتند و با استفاده از مطالب علمی و یافته‌های تحقیقاتی اساتید مطرح کشوری چندین کلاس تخصصی در موضوعات مختلف محصول انگور برای این عزیزان برگزار شد که از جمله آنها داربستی کردن باغات انگور و مدیریت آفات و بیماریهای محصول انگور، مدیریت آبیاری و تغذیه باغات انگور در فصول مختلف سال بود.

وی افزود: در این برنامه همچنین مهندسین بسیجی که در روستاهای مختلف شهرستان به امر ترویج و آموزش کشاورزی می‌پردازند شرکت کرده بودند و قرار است با آموزش و یادگیری مطالب علمی که توسط اساتید مطرح شد بتوانند به سایر باغداران در نقاط مختلف شهرستان ملایر ارائه مطلب و نکات فنی را داشته باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات