خبرهای داغ:

دهه کرامت از بهترین زمان‌ها برای شناخت امام رضا (ع) و فاطمه معصومه (س) است

شاهرود_ مسئول نمایندگی، ولی فقیه در ناحیه بسیج دانشجویی استان گفت: دهه کرامت از بهترین زمان‌ها برای شناخت امام رضا (علیه السلام) و خانم فاطمه معصومه (س) است.
کد خبر: ۹۵۱۷۲۶۲
|
۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۸

به گزارش خبرنگار بسیج، مسئول نمایندگی، ولی فقیه در ناحیه بسیج دانشجویی استان در جشن میلاد امام رضا (علیه السلام) که به همت بسیج دانشگاه صنعتی شاهرود و هئیت فاطمیون دانشگاه برگزار شد گفت: دﻫﻪ ﮐﺮاﻣﺖ ﯾﺎدآور ﻋﺎﻟﯽ ﺗﺮﯾﻦ و ﭘﺮﻣﻌﻨﺎﺗﺮﯾﻦ ﻋﻼیق ﻣﻬﺮ و وﻓﺎی ﯾﮏ ﺧﻮاﻫﺮ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﻣﻘﺎم ﺷﺎﻣﺦ اﻣﺎم و ﻣﻘﺘﺪا در ﻗﺎﻣﺖ ﯾﮏ ﺑﺮادر دﻟﺒﻨﺪ اﺳﺖ و ﻣﻈﻬﺮ ﺗﻤﺎم اﯾﺜﺎر و ﻋﺸﻖ ﮐﺎروان ﺧﺎﻧﺪان رﺳﺎﻟﺖ ﺑﻪ ﺳﺮﮐﺮدﮔﯽ ﺣﻀﺮت اﻣﯿﺮ اﺣﻤﺪﺑﻦ ﻣﻮﺳﯽ ﻋﻠﯿﻬﻤﺎ اﻟﺴﻼم، اﻣﯿﺮ ﺟﺎوداﻧﻪ ﻋﺸﻖ و وﻓﺎ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ اﻣﺎم، ﺑﺮادر و وﻟﯽ اﻣﺮ اﺳﺖ.
حجت الاسلام آجودانی افزود: در سخنی از امام صادق (علیه السلام)، سه ویژگی به عنوان نشانه‌های «کرم» معرفی شده است: «ثلاثة تدل علی کرم المرء: حسن الخلق و کظم الغیظ و غضّ الطرف» خوش خلقی و فرو خوردن خشم و چشم پوشی از اشتباهات دیگران. او ادامه داد: روایتی از امام علی (علیه السلام) نقل شده که فرمود: «کرم آن است که انسان بر زبان خود، مسلط باشد و به دیگران احسان نماید.» مولای موحدان علی (علیه السلام) در کلامی، ویژگی فرد کریم را با عبارتی دیگر بیان فرموده است: «الکریم من یعفو مع القدرة و یعدل مع الأمرة و یکفّ لسانه و یبذل احسانه» کریم کسی است که در حال اقتدار، از خطای دیگران بگذرد و زمانی که حکومت در دست اوست، به عدالت رفتار کند و زبانش را نگه دارد و به دیگران نیکی کند. گرچه هر یک از این گوهر‌های خزانة کرامت، ظاهراً به گونه‌ای متفاوت، وصف کریم و کرامت را بیان فرموده، ولی می‌توان به اتفاق آن‌ها در یک امر دست یافت که نیکو است آن وجه اتفاق و اشتراک را نیز از خود حضرت بشنویم. آجودانی تصریح کرد: آن امام همام (علیه السلام)، در گفتاری کوتاه به آن اشاره فرموده: «الکرم نتیجة علوّ المهمة» کرم، ثمره و نتیجة بلندی همت انسان است و چه نکته زیبایی در این کلام کوتاه نهفته است. بلند همتان، کریمان تاریخ اند و بلند همت، کسی است که زبانش رها و بی مهار، غضبش خروشان، گذشتش در حال ضعف و حکومتش همراه با ظلم و تبعیض و ستم به زیر دستان نباشد. از مرز‌های الهی نگذرد و مرتکب محرمات نشود و در برطرف کردن نقص و عیب خود تلاش کند و خوش خلق و نیکوکار باشد.
مسئول نمایندگی، ولی فقیه در ناحیه بسیج دانشجویی استان اضافه کرد: شاید بتوان استنباط نمود که در مکتب انسان کامل، مراد از کرم، نیکی و احسان به بشریت است که در دو قالب ظهور می‌کند: نیکی به دیگران با بذل و بخشش به آن‌ها و نیکی به خود با نگه داری زبان، دوری از گناه و پاکی از نقایص روحی که با نگاهی دقیق، این هم نوعی دیگر از احسان به دیگران است، آن گاه که جامعه از آلودگی و گناه پاک شود، بخل و ظلم و ستم و تبعیض رخت بر می‌بندد و کرم به معنای واقعی تحقق خواهد یافت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار