خبرهای داغ:
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی:

دانشنامه دفاع مقدس گامی بلند در راستای تحقق فرمایشات امام خامنه‌ای است

سرهنگ فلاحی دانشنامه دفاع مقدس را یک جهاد علمی و فرهنگی و گامی بلند در راستای تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی دانست و گفت: یکی از ضرورت‌های مهم امروز در کشور الگوگیری از فرهنگ نجات بخش دفاع مقدس و انتقال این فرهنگ به نسل‌های آینده است و دانشنامه دفاع مقدس نقش مهمی در این مهم دارد
کد خبر: ۹۵۱۷۴۳۴
|
۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، سرهنگ فلاحی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی امروز در دیدار با آیینه‌دار مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی، اظهار داشت: صداوسیما در ترویج فرهنگ دفاع مقدس، زنده نگهداشتن یاد و نام شهیدان و معرفی دستاورد‌های دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نقشی مهم، بی‌بدیل و تأثیرگذار دارد.

سرهنگ فلاحی با تأکید بر اینکه نقش صدا و سیما برای تدوین دانشنامه دفاع مقدس بسیار مؤثر و گام‌های خوبی در این خصوص برداشته شده است، بیان داشت: مداخل صدا و سیما برای دانشنامه دفاع مقدس استخراج شده، ولی هنوز تبدیل به مقاله نشده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی گفت: اگر به دانشنامه به صورت علمی پرداخته شود، می‌تواند تأثیرات مؤثری بر جوانان آینده داشته باشد لذا در عین سرعت دادن باید کیفیت به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

وی با یادآوری اینکه تدوین این دانشنامه از سال ۹۶ پیگیری شده و تاکنون فعالیت‌های زیادی در زمینه جمع‌آوری اسناد انجام شده است، تصریح کرد: دانشنامه دفاع مقدس یک جهاد علمی و فرهنگی و گامی بلند در راستای تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

سرهنگ فلاحی خواستار همکاری و هم‌اندیشی بیشتر صدا وسیمای استان برای تبیین و ارائه آثار دفاع مقدس استان، تولیدات هنری و ظرفیت‌های موجود آرشیوی برای مخاطبان شد و افزود: یکی از ضرورت‌های مهم امروز در کشور الگوگیری از فرهنگ نجات بخش دفاع مقدس و انتقال این فرهنگ به نسل‌های آینده است و دانشنامه دفاع مقدس نقش مهمی در این مهم دارد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی صداوسیمای استان خراسان جنوبی را بازوی توانمند برای نشر ارزش‌های دفاع مقدس ذکر کرد و برای اجرای برنامه‌های مشترک فرهنگی و هنری، تبادل اسناد و مدارک و معرفی کتب دفاع مقدس برای انتقال مفاهیم دفاع مقدس به نسل جوان اعلام آمادگی کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها