خبرهای داغ:
سفیر سابق ایران در لیبی و کارشناس مسائل خاورمیانه؛
سفیر سابق ایران در لیبی و کارشناس مسائل خاورمیانه با اشاره به شخصیت امام(ره) گفت: آنچه که دیگران ادعای حل کردنش را داشتند امام خمینی(ره) با عمل و تفکر خود مرتفع کرد به تعبیر دیگر امام معماهای حل نشده‌ بزرگان را حل کرد. 
کد خبر: ۹۵۱۷۷۹۸
|
۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۱

 

قزوین_ به گزارش بسیج، سید جعفر قنادباشی سفیر اسبق ایران در لیبی و کارشناس مسائل خاورمیانه در رویداد بین‌المللی گستره جغرافیایی اندیشه امام خمینی (ره) که در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) برگزار شد، با اشاره به شخصیت امام(ره) اظهار کرد: آنچه که دیگران ادعای حل کردنش را داشتند امام خمینی(ره) با عمل و تفکر خود مرتفع کرد به تعبیر دیگر امام معماهای حل نشده‌ بزرگان را حل کرد. 

کارشناس مسائل خاورمیانه ادامه داد: امام خمینی(ره) با بهره‌گیری از تجربه‌ پیامبر(ص) در سفر به ایران هیچ طیفی را کنار خود ننشاند تا کسی از نام او سوء‌ استفاده نکند و از این طریق به بیت‌المال دست اندازی نکند و پس از ورود به ایران بهشت زهرا را برای سخنرانی انتخاب کرد. 

این کارشناس با تاکید براینکه نلسون ماندلا را وارونه به ما معرفی کرده‌اند تصریح کرد: کسی که با صلح و آرامش و بدون خونریزی بر آپارتاید پیروز شد، محکوم به اعدام بود و با یک درصد تخفیف او را به جزیره‌ای تبعید و زندانی کردند زیرا شاخه نظامی حزب کنگره آفریقا به نام نیزه‌ ملت را ایجاد کرده بود. 

وی ادامه داد: در بیانات ماندلا آمده زمانی‌ که کسی از ما یاد نکرد ایرانیان به ما امداد رساندند ما نمی‌دانستیم چه کاری باید از پیش ببریم اما از انقلاب ایران و فکر و عقیده‌ لحظه به لحظه‌ امام انقلاب ایده گرفتیم.

این کارشناس با اشاره بر فعالیت تربیتی امام(ره) عنوان کرد: اخوان‌المسلمین بزرگترین حزب موجود در جهان است که تا  به حال چهار بار تغییر استراتژی داده اما امام(ره) نهضت خود را با مطالعه شروع کرد و حزب جدیدی ایجاد نکرد. 

وی اضافه کرد: شعب احزاب کشور را با تربیت شاگردان مجهز کرد و امام(ره) ۳۰ سال در امر تربیت بود و در حوزه تربیت همواره به دنبال ساده زیستی بود. 

 

سفیر اسبق ایران در لیبی با تاکید براینکه امام خمینی رضوان الله تعالی نیروهای پاکدست و گوش به فرمان تربیت کرده بود تصریح کرد: امام(ره) از فرصت حج برای برائت از مشرکین استفاده کرد و هر سال نخبگان دنیا را به‌عنوان هفته وحدت دور هم گرد آورد. 

 

وی در پایان سخنان خود گفت: شیخ زکزاکی سال ۱۳۵۸ در بیمارستان قلب با امام راحل دیدار کرد و قرآنی هدیه گرفت؛ او رفت و میلیون‌ها انسان را با خود همراه کرد و هر سال هم شهدای بسیاری در راه اسلام هدیه می‌کنند.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها