استاد جامعه شناسی عنوان کرد:

تبیین آرمان‌های انقلاب اسلامی در بین جوانان ضروری است

زنجان -سید احمد موسوی گفت: بیش از هر زمانی نیازمند تبیین شعارها و اهداف انقلاب اسلامی در بین نسل جوان و آینده ساز جامعه هستیم.
کد خبر: ۹۵۱۷۸۷۶
|
۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۰

تبیین آرمان‌های انقلاب  اسلامی در بین جوانان ضروری است

سید احمد موسوی استاد جامعه شناسی در گفتگو با خبرنگار بسیج زنجان؛ با بیان اینکه در خصوص تبیین مکتب امام توجه به چند نکته لازم و ضروری است اظهار داشت:اصلی‌ترین و اساسی‌ترین وجهه تمایز مکتب امام (ره) در مقابل سایر مکاتب توجه به تمام مسائل جامعه بود.

وی با اشاره به اینکه تمام مکاتب غرب با امکانات و قدرتی که داشتند نتوانستند انسان ساز باشند گفت: وجه تمایز مکتب حضرت امام با سایر مکاتب در این مسئله بود که مکتب امام بر پایه قرآن بوده و انسان ساز بود.

این استاد جامعه شناسی بیان کرد: برای اینکه مکتبی زنده و پویا بماند چگونگی و نوع تبیین آن بسیار مهم و ضروری است و اینکه آیا این مکتب بر مبنای نیاز‌های جامعه تشکیل شده، یا نشده است.

وی در ادامه گفت: از علل موفقیت مکتب حضرت امام این بود که پایه‌های معرفی شده در این مکتب عزت، اخلاق، عدالت و ... بود و این موضوعات که نیاز روزمره مردم بود در زمان حکومت پهلوی وجود نداشت بنابراین مردم با تمام وجود به امام (ره) روی آوردند.

موسوی با اشاره به ارتباط معنایی انقلاب اسلامی با مفاهیم ذهنی مردمی که طالب انقلاب بودند و منجر به وقوع انقلاب شد گفت: نسل جدید امام راحل، انقلاب و دفاع مقدس را ندیده اند و هیچ شناختی نسبت به آن‌ها ندارند با توجه به اینکه نیازمندی‌های این نسل یک دفعه بروز پیدا کرده سوال این است که آیا جمهوری اسلامی در مفاهیم خود نمی‌توانست جواب آن‌ها را بدهد؛ این در حالی است که می‌توانست جواب دهد، اما مشکل کار این بود که تبیین درست صورت نگرفته است.

وی تصریح کرد: اگر تبیین درست از انقلاب اسلامی با شاخص‌های ۴۴ سال قبل صورت می‌گرفت اتفاقات پیرامون حجاب یا رخ نمی‌داد یا با شدت کمتر اتفاق می‌افتاد.

استاد جامعه‌شناسی با بیان اینکه ما با جنگ ترکیبی مواجه هستیم و علت اینکه چرا جوانان ما درگیر این جنگ هستند و علت افتادن برخی از آن‌ها در این دام چیست گفت: اگر تئوری‌ها در جامعه‌ای تاثیرگذاری خود را از دست بدهند چیز‌های دیگر جایگزین آن خواهند شد، بنابراین لازم و ضروری است که جهاد تبیین در جامعه انجام شود.

موسوی به مفهوم آزادی اشاره کرد و ابراز داشت: هیچ کس با آزادی و اخلاقیات مشروع در جامعه مخالف نیست، اما با آزادی که منجر به فساد شده و آزادی دیگران را خدشه دار کند مخالف است.

وی با بیان اینکه پایه‌های مکتب امام (ره) مکتب قرآن بود تصریح کرد: اگر در جامعه تبیین به موقع انجام شود در کف خیابان شاهد افرادی نخواهیم بود که به ارزش‌های نظام متعرض باشند.

استاد جامعه شناسی عنوان کرد: با توجه به هجمه‌های فضای رسانه‌ای دشمن؛ برخی احساس می‌کنند که جمهوری اسلامی وجاهت خود را از دست داده که در اینجا نقش گروه‌های جهادی تبیین‌گر بسیار مهم است.

وی افزود: تا نسل جوان را با هویت، وطن پرستی، مکتب امام راحل آشنا نکنیم و برای آن‌ها تبیین درست انجام نشود مشکلات همچنان باقی خواهند ماند، باید پایه‌های مکاتب دینی جوانان را قوی کنیم.

ارسال نظرات