منصور کلامی فرد؛ مسئول انجمن شعر سازمان بسیج هنرمندان استان زنجان:

امام راحل (ره) یکی از معماران و پایه‌گذاران آرمانهای ایرانی و اسلامی می‌باشند

امام راحل (ره) یکی از معماران و پایه‌گذاران آرمانهای ایرانی و اسلامی می‌باشند.
کد خبر: ۹۵۱۸۰۳۰
|
۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۶:۵۰

منصور کلامی فرد؛ مسئول انجمن شعر سازمان بسیج هنرمندان استان زنجان در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری بسیج در رابطه با شخصیت و منش امام خمینی (ره) گفت:

آرمان‌های متفاوت هر جامعه بنیان‌گذار فرهنگ و تمدن روزگار خود می‌باشند و تصور جامعه‌ی عاری از آرمانگرایی تصوری ناممکن هست.
امام راحل یکی از معماران و پایه‌گذاران آرمانهای ایرانی و اسلامی می‌باشند که از سال 1342 آغاز و تا این لحظه ادامه دارد .
با بررسی صحیفه‌ی نور یا اشعار یا تفسیر سوره ی حمد و... امام پی به آرمان‌گرایی براساس عدالت، عطوفت و.. ایشان میبریم.
رسول اعظم (ص) می فرماید:
«انّما بعثت لاتمّم مکارم الاخلاق»
یعنی: همانا من برانگیخته شدم تا مکارم اخلاقی را به کمال برسانم.
پیروان راه انبیا و اولیا هم با تاکید بر مکارم اخلاقی به جامعه راه و مسیر تعالی را نشان میدهند. امام خمینی با نگرش به ابعاد مادی و معنوی، جسمانی و روحانی جهت حرکت را مشخص کرده‌اند.
عدالت خواهی و شجاعت از ویژگی‌های برجسته‌ی امام خمینی (ره) می‌باشد. در اوج قدرت ابرقدرتی مثل آمریکا و در اوج جنگ کشور می‌فرماید،
ما آمریکا را زیر پا می گذاریم. همچنین میفرمایند: آمریک هیچ غلطی نمی تواند بکند. اما در مواجهه با مردم کشور خودمان و بسیجی‌ها می‌فرمایند:
«من همواره به خلوص و صفای بسیجیان غبطه می خورم و از خدا می خواهم تا با بسیجیانم محشور گرداند، چرا که در این دنیا افتخارم این است که خود بسیجی ام.»
اینگونه تفکر از منش و رفتارهای متمایز امام نشات میگیرد . اگر رفتار امام را در مقابل حوادث ، بی عدالتی ، پیروزی در دفاع مقدس ، خانواده ، مجلس و.. مطالعه کنیم به یک نکته مشترک در همه ابعاد می‌رسیم که آن تاکید ایشان به عدالت خواهی و پیروی از حق و حقانیت است.

ارسال نظرات