در سالگرد رحلت امام خمینی(ره) سازمان بسیج هنرمندان بیانیه صادر کرد.

خیل عظیم هنرمندان انقلابی میهنمان، تبلور هنر مبتنی بر اخلاق و آزادگی را در شخصیت عظیمی؛ همچون معمار کبیر انقلاب یافتند.
کد خبر: ۹۵۱۸۰۶۶
|
۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۵

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج؛ به مناسبت رحلت امام خمینی (ره) سازمان بسیج هنرمندان کشور با صدور بیانیه‌ای سالگرد امام را تسلیت گفت. در متن این بیانیه آمده است:

سال‌ها می‌گذرد حادثه‌ها می‌آید
انتظار فرج از نیمه خرداد کشم

معمار کبیرانقلاب، هنرمند توانای عصر ما که خود تجسّم عینی هنر اسلام ناب محمدی(ص) بود، با بیان شیوای خود خطی و مشی عقلانی و توحیدی را ترسیم کرد و چراغ راه هنرمندانی شد که قدم در مسیر انقلاب نوپای اسلامی نهادند...
سبزواری‌ها؛
آوینی‌ها؛
طالب زاده‌ها؛
و خیل عظیم هنرمندان انقلابی میهنمان، تبلور هنر مبتنی بر اخلاق و آزادگی را در شخصیت عظیمی همچون معمار کبیر انقلاب یافتند.
حضرت روح‌الله اگرچه تنها سیاستمدار و بت‌شکن تاریخ معاصر بود که غرب و شرق عالم را به تحیر واداشت اما او در ورای جایگاه زمامداری خود، عارفی دلباخته، شاعری هنرمند و‌ استادی زبردست بود که هنر را در مدرسه عشق و دلدادگی می آموخت.
هنر در نگاه پیر جماران ما، نه تنها فضلیتی برای هنرمند، بلکه امانتی الهی است که مکرر مورد تاکید و توصیه ی ایشان بود. لذاست که در بیانیه ی تاریخی شان خطاب به هنرمندان فرمودند: «هنرمندانِ ما زمانی می توانند بی دغدغه، کوله بار مسؤولیت و امانتشان را زمین بگذارند که مطمئن باشند مردمشان بدون اتکای به غیر و تنها و تنها در چارچوب مکتبشان به حیات جاویدان رسیده اند».
هنرمندانِ متعهد و مسلمان ایرانِ اسلامی، ضمن تسلیت سالروز ارتحال ملکوتی حضرت امام(ره) و تجدید پیمان با رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه‌ای (قدس سره) برای تبیین آرمان‌ها و تعالی جامعه ی اسلامی با زبان هنر و با ایمان به آرمان های انقلاب در مسیر رشد فرهنگ اصیل ایران اسلامی از هیچ تلاشی دریغ نکرده و تا رسیدن به تحقق تمدن نوین اسلامی گام های استواری برخواهند داشت.

ان تنصرالله ینصرکم و یثبت اقدامکم
سازمان بسیج هنرمندان کشور

ارسال نظرات