خبرهای داغ:
رئیس آموزش و پرورش شهرستان بهار:

بیش از ۹۷ درصد جمعیت شهرستان بهار باسواد هستند

همدان- رئیس آموزش و پرورش شهرستان بهار گفت: بیش از ۹۷ درصد جمعیت شهرستان بهار باسواد هستند و برای الباقی افراد نیز باید تدابیر لازم اندیشیده شود.
کد خبر: ۹۵۱۸۱۰۴
|
۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسيج از همدان، حسین فیض الهی در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان بهار که با حضور فرماندار و امام جمعه شهرستان بهار برگزار شد، با اشاره به پشتیبانی سوادآموزی اظهار کرد: سوادآموزی مهمترین است و در دولت انقلابی توجه ویژه‌ای به بحث سوادآموزی شده است و بیش از ۹۷ درصد جمعیت شهرستان بهار باسواد هستند و برای الباقی افراد نیز باید تدابیر لازم اندیشیده شود.

وی افزود: با توجه به کمبود فضای آموزشی، توسعه فضای کالبدی دانشگاه فرهنگیان در این شهرستان موضوعیت ندارد اما در راستای کیفیت بخشی به نیروها و جذب نیروهای صالح به بدنه آموزش و پرورش، از دانشگاه فرهنگیان تلاش خواهیم کرد.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان بهار از آمادگی همه مدارس روستایی برای فعالیت‌های غنی سازی اوقات فراغت در تابستان خبر داد و گفت: در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی و غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان، آموزش و پرورش با کمک سایر دستگاه‌های مرتبط، می‌تواند به اجرای برنامه‌های فرهنگی آموزشی و ورزشی بپردازد.

وی ادامه داد: به منظور کمبود فضای آموزشی در شهر بهار ناچار به جابجایی برخی مدارس هستیم و این موضوع و نحوه اجرا در کمیته های تخصصی بررسی و به اطلاع عموم خواهد رسید.

فرماندار بهار نیز گفت: شورای پشتیبانی سوادآموزی به صورت فصلی برگزار خواهد شد و برای کاهش نرخ بی سوادی در شهرستان، می‌توان از خیرین سوادآموزی و معلمان بازنشسته یاری جست.

مجتبی فیض الهی  در خصوص آمار بی سوادی در شهرستان بهار گفت: لازمه سرعت بخشیدن به ریشه‌کنی بی سوادی، داشتن پایگاه اطلاعاتی از افراد بی سواد بوده که امیدواریم به زودی محقق و آمار درستی از نرخ بی سوادی در شهرستان بهار ارائه شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات