خبرهای داغ:
خواجه وند عنوان کرد: در استان قزوین حدود ۶۴۶ هزار مشترک برق داریم که ۵۰۷ هزار مشترک آن خانگی هستند که حدود ۴۳ درصد الگوی مصرف را رعایت کردند و بیش از ۲۳ درصد مشترکین مشمول پاداش شدند.
کد خبر: ۹۵۱۸۷۹۶
|
۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۷

 

قزوین_ به گزارش بسیج، مسعود خواجه وند مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین در همایش نقش بسیج در کاهش مصرف برق که با حضور نقش بسیج در مدیریت مصرف روز چهارشنبه با حضور مسعود خواجه وند مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان، محجوب معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای، سرهنگ فیضی مدیر بسیج ادارات و فرماندهان پایگاههای بسیج ادارات استان قزوین در سالن جلسات شرکت توزیع نیروی برق قزوین برگزار شد اظهارداشت: در چند سال اخیر کشور درگیر ناترازی انرژی است و تولید و مصرف همخوانی ندارد که در این راستا برنامه های مدونی از سوی وزارت نیرو تنظیم شد تا با راهکارهای عملی بتوان از پیک بار در تابستان عبور کرد.

وی اضافه کرد: از آنجا که نمی توان انرژی را ذخیره کرد بخشی از این ناترازی ناشی از عدم توسعه نیروگاهی و بخش مهم دیگر، نبود مدیریت مصرف است که برای هر بخش اقداماتی صورت گرفته است.

هدف گذاری ۳۵ هزار مگاوات افزایش تولید در دولت سیزدهم 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین بیان کرد: در دولت سیزدهم 35 هزار مگاوات تولید انرژی در دستور کار قرار گرفت که با اقدامات انجام شده 7 هزار مگاوات آن وارد مدار تولید شده و امسال هم 6500 مگاوات دیگر در برنامه تولید قرار دارد.

وی اظهار داشت: همچنین 10 هزار مگاوات انرژی برق هم بایستی در بخش صنعت ایجاد شود تا بتوان به نیازهای این بخش پاسخ داد. در سال گذشته بیش از 8 میلیون و 200 هزار مشترک برق در کشور با رعایت الگوی مصرف توانستند از پاداش وزارتخانه برخوردار شوند و در این راستا یک هزار و 150 میلیارد تومان پاداش پرداخت شد.

۵۰۷ هزار مشترک خانگی در استان قزوین

این مسئول یادآور شد: در استان قزوین حدود 646 هزار مشترک برق داریم که 507 هزار مشترک آن خانگی هستند که حدود 43 درصد الگوی مصرف را رعایت کردند و بیش از 23 درصد مشترکین مشمول پاداش شدند و 54 میلیارد تومان پاداش به کم مصرف ها پرداخت شد.

۲۰۰۰ تومان پاداش به ازای هر کیلو وات ساعت برای مشترکین کم مصرف

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین یادآور شد: در چهارماهه گرم سال شامل خرداد، تیر، مرداد و شهریور میزان الگوی مصرف حدود 300 کیلووات ساعت و در خارج از آن 200 کیلووات ساعت تعیین شده و هر مشترکی که کمتر از این میزان نسبت به سال قبل مصرف داشته باشد به ازای هر کیلووات ساعت ملبلغ دو هزار تومان پاداش می گیرد.

خواجه وند افزود: امسال هم 140 برنامه اقدام و عمل برای مدیریت مصرف تدارک دیده شده که هر مشترکی پله‌ مصرف را رعایت کند و مصرف خود را کاهش دهد مشمول دریافت پاداش می شود.

وی بیان کرد: برنامه های مدیریت مصرف امسال هم با جدیت ادامه دارد و از گروههای تاثیرگذار از جمله نیروهای بسیج به عنوان همیار انرژی انتظار داریم در اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در پیک تابستان به ما کمک کنند تا بتوانیم از پیک مصرف به سلامت عبور کنیم.

 

انتهای پیام/۱۰۰۲

ارسال نظرات
پر بیننده ها