خبرهای داغ:
نماینده، ولی فقیه در خوزستان: اگر مساجد به معنای واقعی کلمه تقویت شوند و به وظایف خود بپردازند، هیچ دغدغه‌ای در هیچ عرصه‌ای نخواهیم داشت.
کد خبر: ۹۵۱۸۸۱۲
|
۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان ، حجت الاسلام سید ناصر میر محمدیان مدیرعامل بنیاد هدایت و هیئت همراه امروز با حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد، نماینده، ولی فقیه در استان خوزستان دیدار کردند.

 

ضرورت تقویت و حمایت از مساجد در خوزستان

 

در این نشست، حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد نماینده، ولی فقیه در خوزستان اظهار داشت: کار فرهنگی مثل کار‌های سخت افزاری نیست و بایستی در این خصوص برنامه‌ریزی جامعی صورت گیرد.

 

امام جمعه اهواز با تأکید براینکه در زمینه مساجد کار‌های قابل توجهی شروع شده و اتفاق‌های مبارکی رقم خواهد خورد، ادامه داد: در مساجد با محوریت مردم و داشتن نقش محوری آنها، شاهد اثرگذاری بسیار بالایی خواهیم بود.

 

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان خاطرنشان کرد: اگر مساجد به معنای واقعی کلمه تقویت شوند و به وظایف خود بپردازند، هیچ دغدغه‌ای در هیچ عرصه‌ای نخواهیم داشت.

 

حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد با اشاره به اهمیت توجه به مسئله خانه عالم، بیان کرد: طلاب فعال در روستا‌ها باید به معنای واقعی کلمه امام محله باشد و در کنار امام جماعت بودن، ضروری است تا کار فرهنگی نیز مورد توجه او باشد.

 

تعریف ۲۵۶ کارکرد برای طلاب / سه مأموریت و هدف اساسی بنیاد هدایت

 

حجت الاسلام سید ناصر میر محمدیان مدیرعامل بنیاد هدایت نیز با اشاره به اینکه ۲۵۶ کارکرد برای طلاب تعریف شده که یکی از آن‌ها اقامه نماز در مساجد است، اظهار کرد: با گفتمان سازی، هویت برای طلاب شکل می‌گیرد.

 

مدیرعامل بنیاد هدایت با اشاره به جدال تمدن نوین اسلامی و تمدن غربی، خاطرنشان کرد: مسجد لبه همان جدال تمدنی است و لذا برای مدل جایگزین در برابر غرب باید به جایگاه مسجد توجه کرد.

 

حجت الاسلام میر محمدیان بیان کرد: دین مبین اسلام کاری کرد که مساجد محل تلاقی دنیا و آخرت، محل رفع نیاز‌های دینی همچون اقامه نماز و حل مشکلات دنیوی شد.

 

مدیرعامل بنیاد هدایت گفت: سه مأموریت و هدف اساسی بنیاد هدایت، "تولید دانش و حرف جدید میدانی"، "گفتمان سازی و تولید ادبیات" و توانمندسازی امامان جماعت" است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها