معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش شهرستان بهار خبر داد
همدان-معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش شهرستان بهار از برگزاری دومین جشنواره کشوری تئاتر درسی در سطح مدارس ابتدایی و کانون‌های فرهنگی تربیتی خبر داد.
کد خبر: ۹۵۱۸۸۱۴
|
۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۴

سعید فریدی وثوق در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان اظهار کرد: دومین جشنواره کشوری تئاتر درسی در سطح مدارس ابتدایی و کانون های فرهنگی تربیتی شهرستان بهار برگزار شد.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه تئاتر درسی اظهار کرد: آموزش مبتنی بر روش‌های نوین در این برهه از زمان که فراگیر، تنوع در یادگیری را برای بهتر آموختن طلب می‌کند، می‌تواند قابل اتکاترین نوع آموزش باشد.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش شهرستان بهار با بیان اینکه روش تدریس و یا روش ارائه درس از راه نمایش یا ایفای نقش یکی از بی‌بدیل‌ترین و مدرن‌ترین روش‌ها در دنیاست، ادامه داد: این روش به لحاظ عینی و ملموس بودن آن توانسته است جایگاه ویژه‌ای را در تدریس برای خود به دست آورد و به عنوان یک ابزار و وسیله کمک آموزشی کم هزینه که عنصر اصلی آن را دانش آموزان تشکیل می‌دهند، شناخته شود.

وی گفت: هنر نمایش این فرصت را به معلم می‌دهد تا بسیاری از مشکلات آموزشی، پرورشی و حتی شخصی دانش آموزان را حل کند و همچنین استعداد هنری آنان را نیز کشف و در پی تربیت این استعداد برآید.

فریدی وثوق عنوان کرد: دوره ابتدایی از جمله مقاطع تحصیلی است که با مشارکت جدی تر اولیای دانش آموزان نسبت به دیگر مقاطع تحصیلی همراه است و تجربه برگزاری جشنواره تئاتر درسی در سال‌های گذشته نشان داده است که سه قطب اصلی مدرسه، خانواده و دانش آموزان در این پروسه فرهنگی هنری به شدت درگیر و در راستای اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به پیش می‌روند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات