خبرهای داغ:
- معاون وزیر و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل کشور گفت: ۲۳۰۰ میلیارد تومان برای ایجاد امنیت راه‌ها و بهسازی پایانه‌های اربعین حسینی اختصاص یافته است.
کد خبر: ۹۵۱۸۸۳۳
|
۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۴

اختصاص ۲۳۰۰ میلیارد تومان برای ایجاد زیرساخت پایانه‌های اربعین

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان؛ داریوش امانی چهارشنبه در بازید از پایانه مسافربری مرز شلمچه در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده طرح‌های عمرانی و همچنین بهسازی جاده‌های دسترسی به گذرگاه‌های مرزی شلمچه و چذابه تا ۲ هفته قبل اربعین حسینی پایان خواهد یافت.

 

وی گفت: تا قبل از اربعین روکش آسفالت، لکه گیری و روشنایی مسیرها، خط‌کشی و نصب علائم هشدار دهنده در مسیرهای اصلی گذرگاه‌های اربعین حسینی انجام خواهد شد.

 

معاون وزیر و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل کشور با اشاره به گرمای شدید همزمان با اربعین حسینی گفت: با توجه به پیش‌بینی افزایش تعداد زائران اربعین حسینی پایانه‌های مرزی اربعین مناسب سازی و بهسازی خواهند شد.

 

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: بر اساس آخرین آمار سال گذشته چهار میلیون و ۵۰۰ هزار نفر زائر از مرزهای کشور تردد داشتند که پیش‌بینی می‌شود امسال این آمار به بیش از پنج میلیون نفر افزایش یابد.

 

وی افزود: بر اساس اعلام ستاد مرکزی اربعین حسینی ۶ مرز برای تردد زائران در نظر گرفته شده است که اولویت‌ها آن مرزهای مهران، شلمچه، چذابه، خسروی و سپس سایر مرزها خواهند بود.

 

مرز بین‌المللی شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر و ۲۰ کیلومتری بصره عراق قرار دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها