یکی از گروه‌های جهادی استان مرکزی که در همهٔ مواقع سال پای کار است و به یاری آسیب‌دیدگان و نیازمندان می‌شتابد، گروه جهادی امام جعفر صادق علیه السلام واقع در شهرستان شازند است.
کد خبر: ۹۵۱۸۸۴۰
|
۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛  جهادگر در لغت به معنای کسی است که در راه اعتقادات و باورهای خود و برای کسب رضایت الهی بدون هیچ چشمداشتی کار می‌کند. انسان‌های خدومی که با طبع بلند، صبور و مهربان، آگاهانه به دل مشکلات می‌روند.

بابت کارشان حقوقی نمی‌گیرند و ردیف دولتی ندارند اما قلب‌شان یارای دیدن اشک کودکان و نگرانی کهنسالان را ندارد و با هر سختی که شده خود را به صحنه می‌رسانند و خدمت می‌کنند تا رنجی در قلب محرومی باقی نماند.

جهادگرانِ متخصص/ فعالیتی از جنس امید در مناطق محروم شازند

یکی از گروه‌های جهادی استان مرکزی که در همهٔ مواقع سال پای کار است و به یاری آسیب‌دیدگان و نیازمندان می‌شتابد، گروه جهادی امام جعفر صادق علیه السلام واقع در شهرستان شازند است.

این گروه جهادی که چندین سال از آغاز فعالیتش می‌گذرد، در طیف گسترده‌ای از امور نقش مؤثری ایفا کرده است. از ساخت سرویس بهداشتی گرفته تا تهیه جهیزیه، همراه و یاری‌گر آسیب‌دیدگان و نیازمندان بوده و در این زمینه از هیچ کوششی فروگذاری نکرده است.

داوود حاج علی‌خانی مسئول گروه جهادی امام جعفر صادق علیه السلام در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی در رابطه با فعالیت‌های این گروه گفت: دست به دست هم دادن و در این امر خداپسندانه مشارکت فعال داشتن، و جهادی گونه فعالیت کردن آرزوی همیشگی‌‌ام بوده و از آنجا که تاکید مقام معظم رهبری کمک به محرومان و محرومیت‌زدایی است برای تحقق این فرمان مقام معظم رهبری ‌پای کار آمدیم.

جهادگرانِ متخصص/ فعالیتی از جنس امید در مناطق محروم شازند

وی افزود: در ابتدای کار با هفت نفر از دوستان گروه جهادی را تشکیل دادیم و با گذشت زمان و فراخوانی که داده شد تعداد اعضای ثابت گروه جهادی‌مان امروز به 25 نفر رسیده که همگی از متخصصین تحصیل کرده دانشگاهی هستند(مهندسی برق، مکانیک و...) و یک سوم آن‌ها بازنشسته شده‌اند.

مسئول گروه جهادی امام جعفر صادق علیه السلام شهرستان شازند با بیان اینکه اکثر فعالیت‌ها و خدمات این گروه جهادی در منطقه شازند است، افزود: علی‌رغم این‌که بعضی از روستاهای شهرستان شازند محروم هستند، اما در مواقع نیاز از هیچ کمکی به هم‌وطنان آسیب‌دیدهٔ اقصی نقاط کشور نیز دریغ نکرده و نمی‌کنیم به طوری که در سیل "میناب" و "پل دختر" نیز جهادگران ما حضوری فعال داشتند.

جهادگرانِ متخصص/ فعالیتی از جنس امید در مناطق محروم شازند

حاج علی‌خانی با بیان اینکه اغلب فعالیت‌های جهادگران این گروه جهادی در حوزه‌های عمرانی و محرومیت‌زدایی و فرهنگی است، گفت: با همت نیروهای مخلص جهادی متخصص و کاربلد در حوزه‌های مختلف عمرانی طی این مدت خدمات قابل توجهی انجام شده است.

وی افزود: جهادگران در تمامی ایام سال پای کار هستند و مشتاقانه به مردم محروم و نیازمندان خدمات ارائه می‌دهند، گروه جهادی امام جعفر صادق علیه السلام، جهادگرانی دارد که به محض مشاهدهٔ کوچک‌ترین مشکلی برای خانواده‌های کم‌برخوردار و مناطق محروم، لحظه‌ای از پا نمی‌نشینند و به‌سرعت وارد عمل می‌شوند.

مسئول گروه جهادی امام جعفر صادق علیه السلام ادامه داد: برق کشی 25 ساختمان در روستاهای کزاز، علی‌آباد، قلعه، توره، دزفین، میان‌رود، قدمگاه، رعشان و...، احداث دو واحد مسکونی و دو کلاس درس در روستای "اکبرآباد"، رنگ آمیزی ۴ مدرسه روستایی، احداث سرویس بهداشتی در باغک آستانه آموزش و پرورش، احداث سقف و بتن روزی منزل مسکونی در روستای "زهیرآباد"، رنگ آمیزی و برق کشی مدرسه روستای "چهار چریک"، تهیه 4 سری جهیزیه، جمع‌آوری کمک‌های مردمی و تهیه بسته‌های معیشتی در مناسبت‌های مختلف سال و توزیع به توان خواهان از جمله فعالیت‌ها و خدماتی بوده که جهادگران این گروه انجام داده‌اند.

حاج علی‌خانی یادآور شد: به لطف خدا امسال توانستیم 3 سری جهیزیه تهیه کنیم و تعدادی را به خانه بخت بفرستیم، ماهانه هم برای 15 تا 20 خانوار نیازمند شناسایی شده با کمک‌هایی که از مردم جمع می‌کنیم بسته معیشتی تهیه و در اختیارشان قرار می‌دهیم.

جهادگرانِ متخصص/ فعالیتی از جنس امید در مناطق محروم شازند

وی افزود: به فراخور فعالیت و خدمتی که قرار است انجام دهیم، نیروهای جهادی متعددی داوطلبانه با ما همکاری‌ می‌کنند و برای خدمتی که ارایه می‌کنند هیچ چشمداشتی ندارند و بهترین و ارزشمندترین پاداشی که دریافت می‌کنند همان حس رضایت و خوشحالی است که پس از پایان کار بر چهره خانواده‌های نیازمند دریافت‌کننده خدمت می‌بینند.

این جهادگر شازندی با تاکید بر اینکه برای حضور و کمک‌رسانی در مناطق مختلف از هزینه شخصی خودمان استفاده می‌کنیم، یادآور شد: همین لبخند و دعای خیر محرومان از هر دستمزدی برایمان شیرین‌تر و با برکت‌تر است؛ در طول سال‌هایی که در اردوهای جهادی حضور دارم، دعای خیر محرومان را همواره بدرقه راه خود دیده‌ام.

حاج علی‌خانی با یادآوری اینکه در حوزه عمرانی و محرومیت‌زدایی باتوجه به همکاری که با سپاه و آموزش‌و پرورش دارند، گفت: ایزوگام و رنگ‌کاری دو مدرسه روستایی، برق‌کاری 3 واحد مسکونی، ساخت منزل مسکونی روستایی از جمله اقدامات پیش روی گروه جهادی امام جعفر صادق علیه السلام است.

جهادگرانِ متخصص/ فعالیتی از جنس امید در مناطق محروم شازند

وی یادآور شد: حضور گروه‌های جهادی در مناطق محروم جدای از اینکه نقطه امیدی برای محرومان است، سبب می‌شود  که خود مردم هم در جهت رفع مشکلات خود پای کار بیایند.

گزارش: عاطفه محمدی

انتهای پیام/

ارسال نظرات