نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: کمبود آب از جمله مشکلات بخش کشاورزی است که باید با بهره‌گیری از سامانه‌های آبیاری نوین از هدر رفت آب در این بخش جلوگیری و بهره‌وری آب را تا ۱۰ برابر افزایش داد.
کد خبر: ۹۵۱۸۹۱۴
|
۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در دیدار با کارکنان سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی، با اشاره به جایگاه جمهوری اسلامی ایران اکنون در عرصه‌های علم و پیشرفت در دنیا گفت: جمهوری اسلامی ایران اکنون در قله‌های علمی دنیا قرار گرفته و در تمام بخش‌ها به خصوص صنایع دفاعی دستاوردهای ارزشمندی داشته است.

وی افزود: امروز مجاهدت‌های ۴۴ سال گذشته به بار نشسته و جمهوری اسلامی به تکنولوژی روز دنیا در زمینه ساخت موشک دست یافته‌ است؛ با دستیابی ایران اسلامی به تکنولوژی ساخت موشک مافوق صوت، اسرائیل و دشمنان اسلام و قرآن می‌دانند چنانچه سنگی به سمت کشور پرتاب کنند، جمهوری اسلامی ایران همزمان می‌تواند ۸۰ نقطه را مورد هدف قرار دهد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با یادآوری پیشرفت کشور در زمینه درمانی و بهداشتی تصریح کرد: ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی هفت تا هشت هزار پزشک وارداتی و هزاران دانشجوی صادراتی در کشور وجود داشت که امروز به برکت انقلاب اسلامی و تلاش مردم و مسئولان کشور در حوزه درمانی و پزشکی به دستاوردهای بزرگی دست یافته‌ است.

آیت الله دری نجف آبادی ادامه داد: در زمینه کشاورزی نیز، اقدامات مناسبی انجام شده و نیاز است با شناسایی ظرفیت‌ها و استفاده مناسب از آنها زمینه رشد و پیشرفت کشور را بیش از پیش فراهم کرد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: کمبود آب از جمله مشکلات بخش کشاورزی است و باید با بهره‌گیری از سامانه‌های آبیاری نوین و جایگزینی آبیاری بارانی و غرقابی با آبیاری ریشه گیاهان از هدر رفت آب در این بخش جلوگیری و بهره‌وری آب را تا ۱۰ برابر افزایش داد.

آیت الله دری نجف آبادی تحقیق، ترویج و آموزش را سه وظیفه مهم سازمان جهاد کشاورزی عنوان کرد و گفت: اجرای این اقدامات با حضور کارشناسان این بخش در مزارع و ارتباط مستقیم با کشاورزان و دامداران محقق می‌شود.

وی افزود: توجه به دامداری و رعایت استانداردهای بازارهای هدف برای صادارت محصولات کشاورزی باید در دستور کار مسئولان این بخش قرار گرفته و از صادرات محصولات بدون کیفیت جلوگیری شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار