خبرهای داغ:
قربانی:

امروز نام و آوازه شهید«رسول حیدری» در قلب اروپا و بوسنی می‌درخشد/شهید «حیدری» اولین شهید محور مقاومت اسلامی است

همدان-یکی از رزمندگان دفاع مقدس گفت: سردار شهید«حاج رسول حیدری» در سال۷۱ به کمک مردم بوسنی وهرزگوین شتافت و جزء فرماندهان برجسته این نقطه بود و امروز نام و آوازه این شهید در قلب اروپا و بوسنی، سرافراز می‌درخشد.
کد خبر: ۹۵۱۹۰۰۰
|
۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۹

آیت قربانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در ملایر با اشاره به  جمله امام راحل که فرمود «ما شریک غم همه مستضعفان و محرومان جهان هستیم» اظهار کرد: زمانی که مردم بوسنی هرزگوین مورد هجمه ناجوانمردانه صرب‌ها قرار گرفتند و غریبانه و مظلومانه جان می‌دادند و آن همه جنایت در آن کشور اتفاقات افتاد یکی از شهدایی که در همین راستا بر اساس فرمایشات امام خمینی(ره) احساس دین و وظیفه کرد سردار «حاج رسول حیدری» بود.

وی افزود: این شهید بزرگوار اولین شهید محور مقاومت اسلامی در اروپا است که به یاری مردم مظلوم این خطه شتافت و در کنار رزمندگان آن خطه قرا گرفت و از حیثیت اسلام دفاع کرد.

این رزمنده دوران دفاع مقدس با بیان اینکه شهید «حیدری» از اولین موسسین سپاه پاسداران استان همدان و سپاه ملایر و مسئول اطلاعات سپاه ملایر بود، افزود: یکی از مهمترین و موثرترین افرادی که در مقابله با گروهک منافقین وارد عمل شد شهید «حیدری» بود.

وی تصریح کرد: مهمترین اقدام این شهید بزرگوار کشف و شناسایی سر کرده‌ها و گروه‌های نفاق زا در شهرستان بود و همچنین موثرترین اقدام وی کشف کودتای نقاب بود که در اذهان مردم باقی است.

قربانی  به حضور شهید «حیدری» در عملیات‌های برون مرزی اشاره کرد و گفت:  این شهید در عملیات‌های برون مرزی رمضان (نیروی قدس فعلی) مسئولیت داشت و در کردستان و عراق حضور داشت و آنجا هدایت نیروهای رزمنده را برای مبارزه با عوامل بعثی رژیم صدام عهده‌دار بود.

وی ادامه داد: در سال ۷۱ که در  بوسنی و هرزگوین جنگ علیه مظلومان این شهر اتفاق افتاد، این شهید بزرگوار به کمک مردم این خطه شتافتند و جزء فرماندهان برجسته این نقطه بود و امروز نام و آوازه این شهید در قلب اروپا و بوسنی، سرافراز می‌درخشد و در شهر سارایوو یکی از خیابان‌ها را به نام این شهید نامگذاری کردند و بنای یادبود برای شهید ساخته شده است.

این رزمنده ملایری با بیان اینکه هر سال مراسم بزرگداشت این شهید در شهر سارایوو برگزار می‌شود و مسئولین عالی رتبه این کشور در این مراسم حضور پیدا می‌کنند، گفت: این شهید بزرگوار جزء افتخارات ملایر و کشور است که توانست نام و آوازه انقلاب اسلامی را در  سراسر عالم زنده کند.

وی به شخصیت برجسته شهید «حیدری» در ابعاد مختلف اشاره کرد و گفت: شخصیت این شهید را باید از زبان کسانی چون دکتر وحیدی وزیر کشور و سردار نقدی معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران  که در عملیات‌های مختلف همراه شهید حضور داشتند، شنید.

قربانی با بیان اینکه شهید «حاج رسول حیدری» در عملیات‌های مختلف حضور داشت و چند بار مجروح شد، افزود: ایشان در سال ۷۱ جنایات صرب‌ها را در برابر مسلمانان و زنان و کودکان بوسنی تاب نیاورد و با درخواست مکرری که از مسئولان سپاه برای اعزام داشت به آنجا اعزام شد تا هسته مقاومت را در مقابل صرب‌ها تشکیل دهد و به مبارزات خود علیه آنها بپردازد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار