خبرهای داغ:
شاهرود_ امام جمعه شاهرود گفت: مردم باید در کنار حفظ محیط زیست مادی نسبت به زیست معنوی در کسب و کار، خانواده و مراکز آموزشی نیز حساس باشند.
کد خبر: ۹۵۱۹۰۶۱
|
۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۲

موشک‌های ساخت ایران بازدارندگی منطقه‌ای ایجاد کرده است/آسیب به محیط زیست تضییع حق‌الناس استبه گزارش خبرنگار بسیج، حجت الاسلام عباس امینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در حسینیه اعظم مدرسه قلعه شاهرود با اشارع به رونمایی از موشک «فتاح» افزود: ائتلاف حقیقی در منطقه خلیج فارس در حال شکل‌گیری است و با در اختیار قرار دادن ابراز قدرت مانند این موشک از سوی ایران به کشور‌های منطقه، امنیت واقعی ایجاد می‌شود.
او به تحولات جدید در منطقه خلیج فارس اشاره و اظهار کرد: موشک‌های ساخت ایران بازدارندگی منطقه‌ای در مقابل اعتراض‌های دروغین دشمنان که نصیبی برای امت اسلام نداشت، ایجاد کرده است.
امام جمعه شاهرود ناراحتی دشمنان از ساخت موشک «فتاح» را طبیعی دانست و ابراز کرد: این موشک با ۲ هزار کیلومتر برد، دقت بالا و غیر قابل رهگیری توسط سامانه‌های دفاعی، دشمنان را به هراس انداخته است.
امینی به شکست آمریکا در اجرای طرح منزوی‌سازی ملت ایران اشاره کرد و گفت: آمریکا از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون به دنبال منزوی کردن ملت ایران با انواع شرارت و توطئه‌ها است، اما در سال‌های اخیر ایران در مجامع بین المللی دارای رأی و جایگاه بود و این شکست مفتضحانه‌ای برای یک ابرقدرت است.
او با اشاره به سالروز ارتحال امام خمینی (ره) و سخنرانی رهبر معظم انقلاب در این روز (۱۴ خرداد) افزود: داشتن علم و دانش دینی، ایمان و تقوا، استحکام شخصیت، قوت اراده، قیام برای خدا، سیاست ورزی انقلابی و ایجاد تحول در نظام بشری از خصوصیت‌های بارز امام (ره) بود.
امام جمعه شاهرود، ایمان و امید را از عوامل نرم افزاری ایجاد تحول توسط امام خمینی (ره) برشمرد و اضافه کرد: هر فرد و یا مجموعه‌ای که دل به ایران و مصالح و منافع مردم دارد باید ایمان و امید را تقویت کند.
امینی با بیان اینکه امیدآفرینی کاذب، تقلبی و صوری نکوهیده است، ادامه داد: عمل و بازنمایی آن از ارکان امید آفرینی است که امید اجتماعی را در بین مردم ایجاد می‌کند.
امام جمعه شاهرود تاکید کرد: ایمان و امید از عوامل مهم تمدن‌سازی آخرالزمانی است که امام راحل به دنبال تحقق آن بود.
او به سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص برگزاری هرچه باشکوهتر انتخابات اسفندماه اشاره کرد و گفت: طی ۴۴ سال گذشته مردم سالاری دینی با برگزاری انتخابات در ایران محقق شد که این امر می‌تواند برای کشور‌های دیگر به ویژه امت اسلام الگو قرار گیرد.
امینی با بیان اینکه دموکراسی واقعی در دل مردم سالاری دینی است، اظهار کرد: در انتخابات مختلف مردم نقش اساسی در تعیین سرنوشت خود داشته‌اند.
امام جمعه شاهرود به مناسبت هفته محیط زیست اشاره کرد و افزود: آسیب به محیط زیست تضییع حق‌الناس و لطمه زدن به نسل‌های آینده است، مردم باید در کنار حفظ محیط زیست مادی نسبت به زیست معنوی در کسب و کار، خانواده و مراکز آموزشی نیز حساس باشند.
او همچنین با اشاره به ۲۳ ذیقعده روز مخصوص زیارتی امام رضا (ع) اظهار کرد: تمسک و زیارت امام رضا (ع)، ادای حق است و از این ناحیه می‌توان بهره‌های فراوانی برد.
امینی با بیان اینکه ۲۵ ذیقعده «دحو الارض» روز پراکنده شدن زمین از منطقه کعبه است، ابراز کرد: در این روز خشکی‌ها به اراده الهی آشکار و زمین برای زندگی انسان و حیوان‌ها مهیا شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها