امام جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب گفت: امید و ایمان دو مؤلفه مهمی است که رهبری وجود آن را برای مردم ضروری دانستند.
کد خبر: ۹۵۱۹۰۶۹
|
۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج زا یزد، آیت الله سید محمدکاظم مدرسی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه با اشاره به مراسم بزرگداشت چهاردهم خرداد در جوار مرقد امام و تجلیل از معمار کبیر انقلاب اظهار داشت: جمعیتی که در این مراسم با وجود گرمای هوا و کمبود وسیله ایاب و ذهاب در شهر‌های مختلف، بسیار ارزشمند و حاوی پیام بود.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب درباره وظیفه مردم در این مقطع از زمان بیان کرد: ایمان و امید دو مؤلفه مهمی است که مردم باید داشته باشند و متاسفانه دشمن هر دو را هدف قرار داده و باید در این عرصه هوشیارانه و با بصیرت عمل کنیم.

مدرسی عنوان کرد: دشمن ایمان را با پوشش‌ها و حرکت‌های نامناسب با فعل‌ها و رفتار‌های غیر مؤمنانه هدف قرار داده و از دیگر سو، امید را هم مورد هجمه قرار داده است.

امام جمعه بخش مرکزی یزد یادآور شد: این در حالی که دولت سیزدهم در مدت فعالیت خود، کار‌های بزرگی انجام داده که یکی از آن‌ها حل مشکل واکسن کرونا بود و دیگری نیز راه اندازی مجدد بیش از ۳ هزار کارخانه که در حال تعطیلی یا نیمه تعطیل بودند.

وی، بیمه کردن رایگان بیش از ۶ میلیون نفر که در ده‌ها سال بیمه نبودند، اجرای رتبه بندی معلمان بعد از ۱۱ سال غفلت، کنگ زنی انتقال آب از خلیج فارس به یزد، افزایش قرارداد‌های تجاری با کشور‌های همسایه به مقدار بیش از ۱۰ برابر، لغو سند ضد قرآنی ۲۰۳۰ که هدفش نابودی اخلاق، فرهنگ و دین بود، اجرای قرارداد ۲۵ ساله ایران و چین با اقتدار هر چه تمام، کاهش ۵ درصدی مالیات مراکز تولید که باعث شد تولید افزایش پیدا کند و انگیزه تولیدکنندگان نیز بالا برود، از اقدامات ارزشمند دولت سیزدهم بود.

مدرسی ادامه داد: این در حالی است که ۲۰ تا ۲۲ درصد از مالیات‌های سال قبل که وصول می‌شد، در بودجه می‌آمد و همه هم معمولا از دهک‌های پایین پرداخت می‌کردند، اما در حال حاضر ۵۲ درصد در بودجه است و تمرکز اخذ مالیات نیز بر متمولان است نه دهک‌های پایین و مالیات دهک‌های پایین بخشیده شده است.

امام جمعه بخش مرکزی یزد بیان کرد: تخلیه صد‌ها تن کالای مورد نیاز مردم از دیگر اقدامات امیدآفرین دولت است.

وی همچنین با اشاره به پیشرفت‌های نظامی کشور بیان کرد: موشک فتاح که فقط چهار کشور به آن دسترسی دارند نیز اتفاق بزرگی در کشور است.

مدرسی همچنین از احداث مسکن ملی برای دهک‌های یک تا چهار با وام‌های بسیار خوب را از اقدامات ماندگار دولت برشمرد و گفت: سفر‌های استانی و کاهش آمار بیکاری در استان، بحث سه فرزندی و اهدای زمین به این خانواده‌ها انتقال مقتدرانه نفت به کشور‌ها و جلوگیری از فعالیت دزدان دریایی، رساندن بدهی خارجی از بالای ۹ میلیارد دلار به زیر ۷ میلیارد دلار همه از اقدامات قابل تقدیر دولت است.

امام جمعه بخش مرکزی یزد ادامه داد:، اما با این همه اقدام همچنان مردم مشکلاتی جدی دارند اعم از فرهنگی، معیشتی و درمانی و به ویژه بازار خودرو که به هیچ شکلی خودرو‌های خارجی وارد نمی‌شود و لازم است در این عرصه اقدام نتیجه‌بخش و با اثرات مداوم صورت گیرد.

مدرسی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه سه شنبه آینده ۲۳ ذی القعده، روز زیارتی مخصوص امام رضا (ع) است، پیشنهاد داد: زیارت امام رضا (ع) در مجالس و محافل و برنامه‌های مختلف عمومی شود و لازم است دستگاه‌های متولی فرهنگی و اجتماعی برای تحقق این موضوع اهتمام داشته باشند.

ارسال نظرات