مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه امام حسن مجتبی(ع) خبر داد؛

امدادرسانی و اسکان ۴۵۰ مسافر در حادثه سیلاب جاده چالوس توسط نیروهای جهادی

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز، گفت: ۴۵٠ نفر از شب گذشته تا امروز در حادثه سیلاب جاده چالوس، توسط نیروهای جهادی اسکان یافتند و تلاش‌ها برای بازگشایی جاده ادامه دارد.
کد خبر: ۹۵۱۹۰۷۰
|
۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج،سرهنگ مهران طیران مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج، گفت: طی بارش شدید، باران روز گذشته در جاده چالوس، مشکلاتی به وجود آمد و حجم زیادی از آب با گل و لای از مسیل هایی که در جاده بودند، وارد جاده شدند و از تونل ۱ تا تونل ۵ بخش‌هایی از جاده تخریب شده، آب یک روستا قطع است و در حال تلاش برای بازگشایی جاده و همچنین آبرسانی به این روستا هستیم.

وی افزود: در بخش شاندیز، واریان و تونل ۲ که گل و لای پر شده، در حال تلاش هستیم، گل و لای را از داخل تونل خارج کنیم.

 

سرهنگ طیران با اشاره به اینکه از شب گذشته تا امروز تعداد ۴۵۰ نفر اسکان یافتند، اظهار داشت: تعداد زیادی از مسافرانی که در جاده بودند، به ویژه مسافرانی که داخل تونل‌ها گیر افتاده بودند، با حضور نیروهای مردمی و بسیجی سپاه ناحیه امام باقر(ع) از تونل‌ها خارج شده و اسکان، بخشی از این مسافران در تیپ هوابرد که نزدیک حادثه بود، اسکان پیدا کردند و تعداد ۱۵۰ نفر به مسجد جامع آسارا انتقال پیدا کردند.

وی تصریح کرد: از شب گذشته تعداد ۱۵۰ نفر از نیروهای بسیجی جهادی به طور مستمر در حال تلاش هستند، به ویژه بسیجیان حوزه های ۱۵۱، ۱۵۳، ۱۵۵ و ستاد سپاه ناحیه امام باقر(ع) در محل حادثه حضور داشتند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه امام حسن مجتبی(ع) گفت: عمده اقداماتی که تا الان صورت گرفته آبرسانی، اسکان، تهیه و توزیع غذا، انتقال خودروها و سرنشینان آن به تعداد بیش از ۱۵۰ خودرو بوده است و در حال حاضر تعداد ۷۰ خودرو در محل گیر کرده اند که نیروها در حال تلاش برای بازگشایی جاده و خروج این خودروها هستند.

وی ادامه داد: طبق اطلاعاتی که داریم، متاسفانه سه خودرو به داخل سد سقوط کرده اند و ده خودرو نیز داخل گل و لای گیر کرده اند که در حال تلاش برای درآوردن این خودروها از گل و لای هستیم.

وی افزود: علاوه بر نیروهای جهادی و مردم بخش آسارا که در این حادثه پای کار آمدند، از راهداری، بخشداری و شهرداری جاده چالوس بخش آسارا تشکر ویژه می‌کنیم که از شب گذشته دوش به دوش بچه های بسیجی در حال تلاش و کوشش هستند.

سرهنگ مهران طیران گفت: مردم و نیروهای جهادی و نیروهای بومی سپاه ناحیه امام باقر(ع) از همان لحظات اولیه بارش‌ها در محل حضور پیدا کردند و با مدیریت خوب خود توانستند تعداد زیادی از خودروها را که داخل تونل گیر کرده بودند، از محل حادثه به بیرون هدایت کنند و از آسیب‌های جانی جلوگیری کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار