خبرهای داغ:
سردار نقدی در یادواره شهید «رسول حیدری»:

شهدا آموزگاران همه ابعاد زندگی هستند/ افراد فعال در دستگاه دیپلماسی کشور از شهدا درس بگیرند

همدان-معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران گفت: شهدا فقط آموزگاران جهاد و شهادت نیستند بلکه آموزگاران همه ابعاد زندگی هستند و باید از آنها سبک زندگی، خانواده تا سیاست و روابط بین المللی را درس گرفت.
کد خبر: ۹۵۱۹۱۳۰
|
۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سردار محمدرضا نقدی در یادواره شهید مقاومت محور اروپا، سردار شهید «حاج رسول حیدری»، ملایر را سرزمین قهرمان پرور، سرزمین جوانمردان و سلحشوران و لاله زار شهیدان به ویژه شهید «حاج رسول حیدری» خواند و اظهار کرد: این شهید به ما درس بین المللی می‌دهد که اگر امکانات شما کم و اندک بود، منفعل نباشید چرا که خداوند به حرکت شما برکت می‌دهد و می‌توانید با همان امکانات اندک، استراتژی شرق و غرب را شکست داده و پیروز شوید.

وی با گریزی به جنگ صرب‌ها علیه مسلمانان بوسنی و هرزگوین، گفت: علت اصلی ایجاد این جنگ، جمعیت مسلمان کشور بوسنی در غرب اروپا بود؛ همانطور که در جریان جنگ تحمیلی، شرق و غرب علیه ملت ما و پا گرفتن اسلام متحد شده بودند تا اسلام و انقلاب نباشد در این جنگ نیز همه متحد شدند تا جمهوری که اکثریت آن در قلب اروپا مسلمان بود را نابود کنند.

معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران با بیان اینکه بوسنی‌ها مسلمانان بومی اروپا بودند، مطرح کرد: استکبار جهانی ظرفیت اسلام برای برقراری عدالت و مبارزه با ظلم را می‌دانست و از اواخر قرن ۲۰ که سیلی‌های سختی از اسلام خوردند، می‌دانستند اگر قدرت اسلام بیدار شود چه بلایی بر سر مستکبران می‌آورد.

وی با تاکید بر اینکه مستکبران از اسم اسلام می‌ترسند، بیان کرد: آمریکا و اروپایی‌هایی که امروز رگ غیرتشان از جنگ روسیه و اوکراین بیرون زده و از همه چیز خود برای دفاع از اوکراین مایه می‌گذارند، آن روز که مردم مظلوم بوسنی درگیر یک جنگ جنایتکارانه شدند سکوت کرده و حتی هر نوع کمک تسلیحاتی به مردم بوسنی را ممنوع کردند.

سردار نقدی ادامه داد: یک طرف این جنگ ارتش تا دندان مسلح یوگسلاوی و طرف دیگر ملتی با دست خالی بود که گناهشان این بود که مسلمان هستند و در جریان این جنگ ارتشی بسیار مسلح و پر امکانات به جان ملتی ضعیف افتاد.

وی با اشاره به کشتارهای فجیع مسلمانان در مناطق مختلف بوسنی و محاصره آنان در جریان این جنگ، بیان کرد: کشورهای دشمن بوسنی، در قالب دوستی از مردم این کشور خواستند به کشور آنها مهاجرت کنند تا جامعه‌ای به نام مسلمانان بوسنی وجود نداشته باشد و این قومیت بومی مسلمان اروپایی که هر آن ممکن است بیداری‌اش باعث دردسر شود در کل دنیا پخش شوند.

معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران با بیان اینکه اگر آن زمان دیپلمات‌های کشور مانند برخی افراد منفعل و ترسو، سکان‌دار دیپلماسی کشور بودند حتما جنگ بوسنی را رها می‌کردند و مسلمانان بوسنی در آن منطقه از بین می‌رفتند، افزود: یک دیپلماسی شجاعانه فعال آمد که مبنای آن توکل بر خدا و اعتماد به مردم بود.

وی با بیان اینکه افرادی که قدرت تصمیم گیری‌های شجاعانه داشتند و دیپلماسی فعال را بر انفعال ترجیح می‌دادند، وارد میدان شدند، گفت:  شهید «حاج رسول حیدری» و همرزمانش فریاد و استغاثه مردم مسلمان بوسنی را اجابت کردند.

سردار نقدی تصریح کرد: شهید «حاج رسول حیدری» به پهنای صورت اشک می‌ریخت و می‌گفت «نمی‌توانم بنشینم و خبر کشتار مردم بوسنی را ببینم و به زندگی خود ادامه دهم» بنابراین از چند هزار کیلومتر آن طرف‌تر به میدان آمد و از مردم مظلوم بوسنی حمایت و افتخارآمیز این میدان را اداره کرد و سرانجام خدای متعال به او درجه عالی و نشان شهادت داد.

وی با اشاره به اشتیاق شهید حیدری برای شهادت، گفت: در همان روزهایی که در سپاه ملایر مشغول برخورد با گروهک‌ها و منافقان بود شهادت طلبانه مبارزه کرد و با از بین بردن تروریست‌ها، آرامش را در شهر و کشور برقرار کرد؛ وی شاگرد آیت الله فاضلیان بود که مردانه جلوی همه جریان‌های نفاق ایستاد و آنها را از بین برد.

معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران به فعالیت‌های شهید «حاج رسول حیدری» در اطلاعات سپاه و عملیات‌های وی در جنگ‌های نامنظم در عمق خاک عراق اشاره و خاطرنشان کرد: شهید حیدری در عملیات‌های نظامی مختلف در کشور و در بوسنی فداکاری‌های بسیاری کرد.

وی با تاکید بر لزوم شناسایی منش و راه این شهید و نوشتن آثاری در خور این افتخار بزرگ شهر ملایر، گفت: وی توطئه مشترک شرق و غرب را شکست داد و آنها مجبور شدند به وجود مسلمان بومی در کشور بوسنی و هرزگوین تن دهند و از نابودی آنها صرف نظر کنند.

سردار نقدی با بیان اینکه از وحشت حضور نیروهای ایرانی در کشور بوسنی و هرزگوین، استراتژی آنها عوض شد و مجبور شدند از برنامه خود کوتاه بیایند، افزود: آنها مجبور شدند به حضور مسلمانان بومی در اروپا تن دهند.

وی این شکست راهبردی توطئه مشترک شرق و غرب را محصول فداکاری شهید حیدری و هم رزمانش خواند و بیان کرد: این پیروزی بزرگ برای مسلمانان رقم خورد و امروز با وجود توطئه‌های غرب و شرق، ما یک جامعه مسلمان بومی را در بوسنی داریم و مکتب اسلام روز به روز آنجا قوی‌تر و جدی‌تر می‌شود.

معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران با تاکید بر اینکه باید از دیپلماسی شهید «حاج رسول حیدری» و از این مکتب درس گرفت، گفت: شهدا شمع محفل بشریت، ستارگان راه و آموزگاران جامعه بشری هستند بنابراین نه تنها در بحث جنگ و شهادت بلکه باید در همه امور از جمله اقتصاد، سبک زندگی، قناعت، پشتکار، موضع‌گیری سیاسی و ولایت فقیه از آنها درست گرفت.

وی با اشاره به تاکیدات شهید حاج قاسم سلیمانی در وصیتنامه خود به بحث ولایت فقیه، یادآور شد: شهدا فقط آموزگاران جهاد و شهادت نیستند بلکه آموزگاران همه ابعاد زندگی هستند و باید از آنها سبک زندگی، خانواده تا سیاست و روابط بین المللی را درس گرفت.

سردار نقدی با تاکید بر اینکه افراد فعال در دستگاه دیپلماسی کشور از این شهدا یاد بگیرند، گفت: متاسفانه دهه گذشته تمام این درس‌ها کنار گذاشته شد و آکادمی غرب در دستور کار سیاستمداران ما قرار گرفت  و در نهایت بدترین دوره روابط خارجی کشور رقم خورد.

وی با تاکید بر اینکه یک فرد سیاستمدار باید از ظرفیت‌های کشور به نفع اهداف ملی خود استفاده کند، گفت: یک رزمنده فداکار ظرفیت و دارایی‌های کشورش را به رخ دشمن می‌کشد تا در مذاکرات از دشمن امتیاز بگیرد.

معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران ادامه داد: دیپلماسی فعال عاقل در مذاکرات این قدرت تولید موشک در طراز دنیا را می‌فروشد و از ظرفیت ملت و توانایی‌های کشورش استفاده می‌کند اما افرادی که موشک و نبرد میدانی را عامل شکست در مذاکرات می‌دانند بویی از مکتب اسلام، شهدا و دیپلماسی انقلاب نبردند و ظرفیت کشور را زایل می‌کنند.

وی تاکید کرد: این افراد بجای اینکه قدرت خود را به رخ دشمن بکشند، قدرت دشمن را به رخ کشور خود می‌کشند می‌گویند آمریکا با یک دکمه می‌تواند کل کشور ما را نابود کند اما این‌ها بدانند که اگر آمریکا چنین قدرتی داشت مفتضحانه از افغانستان فرار نمی‌کرد.

سردار نقدی گفت: ارتش آمریکا در جریان فرار از افغانستان، ۶۰۰ هزار تفنگ، ۳۰ هزار نفربر، ۱۶ هزار دوربین نفر بر و ۲۰۰ بالگرد در این کشور جا گذاشت و فرار کرد؛ واقعیت ارتش آمریکا این است.

وی خطاب به این افراد تاکید کرد: به جای اتهام زدن به بقیه و دفاع از خود، از ملت عذرخواهی کنید و اشتباه خود را بپذیرید، با مردم صادق باشید و سر مردم کلاه نگذارید.

معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران خطاب به این افراد تاکید کرد: زانو بزنید و از دیپلماسی شهدا درس بگیرید، با مردم صادق باشی، دیپلماسی را از مکتب شهید سلیمانی و شهید حیدری یاد بگیرید که اگر از این مکتب پیروی کنیم فاتح میدان خواهیم بود.

وی با بیان اینکه این افراد پشت شان به امپراطوری رسانه ای غرب گرم است تا از آن ها بت بسازد، گفت: امپراطوری رسانه ای غرب بسیار گسترده است تا انسان های ناتوان و ضعیف خود که اهداف آنها را دنبال می کنند، بزرگ کرده و از آنها بت بسازد اما این ملت خدا و این شهدا خدا را دارند.

سردار نقدی با تاکید بر اینکه این شهدا در همه جبهه‌ها حتی در جبهه دیپلماسی آموزگار هستند، افزود: چشمتان را باز کنید و اسرائیل و آمریکا را ببینید؛ از روزی که انقلاب پیروز شده همه منحنی های آمریکا و اسرائیل در اقتصاد، مسائل اجتماعی، سیاسی و نظامی افول کرده و دائما رو به افول است.

وی با اشاره به اتفاقات عراق، لبنان، یمن و سوریه، گفت: رییس جمهور دولت سیزدهم عاقل است و می داند که به کمک این موشک ها می تواند با دست پر وارد مذاکرات شود.

معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران با تاکید بر وجود مشکلات در زمینه گرانی و اشتغال در کشور، اظهار کرد: این مشکلات باید حل شود اما همه عرصه زندگی اینها نیستند این مملکت مسائل سیاسی، علم و فناوری، فرهنگ و مسائل امنیتی را نیز دارد.

وی با بیان اینکه در برخی موضوعات مشکل جدی داریم که حل می کنیم، گفت: راه حل این مشکلات سازش نیست بلکه باید به تولید کالای ایرانی و حمایت از صنعتگران خود بپردازیم، کشاورزی را عملی کنیم.

سردار نقدی با تاکید بر اینکه باید روی زانوی خود دست بگذاریم و بایستیم، خاطرنشان کرد: دل مردم را خالی نکنیم؛ ما با امید جبهه را فتح کردیم و تمام این ۴۴ سال روی مدار پیروزی بودیم باز هم پیروز خواهیم بود.

وی با تاکید بر لزوم پیروی از مسیر مورد نظر مقام معظم رهبری، خاطرنشان کرد: این راه همان اهتمام به تولید ملی، کار و کارگر، کشاورزی و تولید بومی، کاهش وابستگی به ارز و فاصله گرفتن از مصرف کالاهای وارداتی است که همان راه شهدا است.

* ملایر سرزمین سربداران است

معاون استاندار و فرماندار ویژه ملایر نیز در این مراسم، شهید «حاج رسول حیدری» اولین شهید برون مرزی انقلاب اسلامی ایران را بزرگ‌ترین افتخار ملایری‌ها دانست و گفت: مردم مسلمان بوسنی به یاد این سفیر آزادی بخش جمهوری اسلامی همایش برگزار کرده و یاد و نام او را زنده نگه می‌دارند.

سلمان اسماعیلی اظهار کرد: ملایر سرزمین سربداران است؛ مردان سرزمین ما یک لوح افتخار در دست دارند و آن این است که از ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ تا ۴ آبان ۱۴۰۱، ۱۱۰۰ شهید تقدیم اسلام و انقلاب کردند.

وی تصریح کرد: مردم ملایر از اولین روزهای مبارزه انقلابی امام خمینی تا مبارزات منتهی به پیروزی و دفاع مقدس، تا دشت های داغ خوزستان، کوه های سرد کردستان و تا آسمان و ۱۱ شهید خلبان، دفاع از امنیت و دفاع از حریم و حرم جمهوری اسلامی ایران و تا هر جایی که انقلاب نیاز به فداکاری داشت، ایثار، فداکاری و گذشت کردند.

فرماندار ویژه ملایر، سردار «محمدرضا نقدی» را از جمله مجاهدان گمنام دانست و گفت: سردار نقدی نزدیک به ۵۰ سال است در سنگرهای مختلف مشغول مبارزه و دفاع از آرمان امام خمینی(ره) و حضرت آیت الله خامنه‌ای است.

وی با اشاره به افتخارات سردار نقدی در سنگرهای مبارزه و دفاع نرم از انقلاب اسلامی، حمایت از نیروهای انقلاب، سازندگی و پشتیبانی از نیروهای جهادی، خاطرنشان کرد: این حضور حماسی و تکریم شهدا را ادامه خواهیم داد.

 

خبرنگار: شهرام ذبیحی

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار