خبرهای داغ:
رئیس اتاق اصناف تهران گفت: با وجود اینکه وظیفه‌ای در مورد مسائل حجاب برای اصناف در قانون نظام صنفی تعریف نشده، اما اقدامات گسترده‌ای دراین زمینه از سوی اتاق اصناف تهران انجام شده است.
کد خبر: ۹۵۱۹۱۴۷
|
۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۶:۳۷
 

به گزارش سرویس خبری بسیج جامعه زنان خبرگزاری بسیج با ثبت پویشی در سامانه «فارس من» با عنوان «بنر تبلیغ حجاب در ورودی مجتمع‌های تجاری و پاساژها نصب شود» عنوان کردند که برای یادآوری مسئله حجاب و پوشش بهتر بانوان کشورمان در ورودی مراکز تجاری و پاساژها، بنر و اعلامیه‌هایی برای رعایت حجاب نصب شود و دارندگان مراکز تجاری و پاساژها ملزم به این کار شوند.

علی توسطی رئیس اتاق اصناف تهران در رابطه با اقدامات اتاق اصناف تهران برای گسترش فرهنگ عفاف و حجاب، گفت: موضوع عفاف و حجاب یک مسئله فرهنگی است و فرهنگ سازی در این حوزه در کشورمان بسیار اهمیت داشته، دارد و خواهد داشت. 

وی با اشاره به وجود تندیس‌ها و مجسمه‌های برهنه در کشورهای مختلف دنیا، اظهار داشت: فرهنگ ایرانی یک فرهنگ غنی است و برهنگی جزء فرهنگ پوشش ایرانی‌ها نبوده و با بررسی سنگ نگاره‌ها، مجسمه ها و تابلوهای که در طول تاریخ از فرهنگ مردمان سرزمینمان به جا مانده این موضوع قابل اثبات است زیرا در تمام این آثار تاریخی می بینیم که زنان و مردان سرزمینمان در طول تاریخ دارای پوشش هستند و  بانوان ایرانی در این آثار تاریخی دارای پوشش کامل هستند. 

رئیس اتاق اصناف ایران اظهار داشت: حجاب جزء آیین ملی ما است و بعد از اسلام آئین ملی و مذهبی ما شده است. 

توسطی با اشاره به وجود بیش از 40 نهاد فرهنگی که از بودجه کشور برای فرهنگ سازی استفاده می‌کنند، گفت: بعد از ناآرامی‌ها و اغتشاشاتی که سال گذشته ایجاد شده، متاسفانه شاهد عدم رعایت حجاب از سوی برخی بانوان هستیم که بخشی از این مسئله ناشی از کم کاری نهادهای فرهنگی است. 

وی با بیان اینکه اصناف بخشی از بدنه جامعه است، اظهار داشت: بنابراین موظف هستیم تا در ارتباط با ترویج فرهنگ پوشش عفاف اقداماتی را انجام دهیم و این کار را نیز انجام داده‌ایم. 

توسطی اظهار داشت: در قانون نظام صنفی در خصوص مسئله حجاب و گسترش آن وظیفه ای برای اظناف تعرف نشده، اما بر اساس مسئولیت اجتماعی، اتاق اصناف تهران برای  فرهنگ سازی در مورد حجاب اقداماتی را انجام داده است. 

رئیس اتاق اصناف تهران بیان داشت: در این راستا اتاق اصناف تهران با مدیران و مسئولان مال‌ها، فروشگاه‌های بزرگ و پاساژها و روسای اتحادیه‌های صنفی و به خصوص اتحادیه‌هایی که مخاطبان عام دارند، در راستای تعیین یک سری شیوه نامه‌ها و ضوابط و بازتعریف مسئولیت در رابطه با موضوع حجاب جلساتی را برگزار کرده است. این افراد در درجه اول ملزم شدند تا بر پرسنل این اماکن نظارت داشته باشند تا بانوانی که در این امکان صنفی فعالیت دارند، حجاب اسلامی را رعایت کنند.

رئیس اتاق اصناف تهران بیان داشت: همچنین اتاق اصناف تهران از طریق 330 هزار تلفن همراه که اطلاعات آن در اختیار سازمان صمت استان تهران بوده، برای صاحبان پروانه‌های کسب پیامک ارسال کرده و از طریق این پیامک‌ها مسائل ایجابی، سلبی و ارشادی درباره اهمیت حفظ حجاب به صاحبان پروانه‌های کسب اطلاع‌رسانی شده است. 

وی با بیان اینکه نصب بنر یا اعلامیه حجاب مقابل اماکن صنفی در مقایسه با اقداماتی که اتاق اصناف در مورد گسترش فرهنگ حجاب انجام داده، یک کار غیرتخصصی است، گفت: اما با این وجود نسبت به انجام این کار نیز بی تفاوت نبوده‌ایم و در صورت لزوم این چنین اقداماتی نیز از سوی اصناف انجام شده است. 

وی اظهار داشت: در مجتمع ها و فروشگاه ها کمتر فروشنده بدحجابی مشاهده می شود اما متاسفانه در سطح شهر این مسئله بیشتر به چشم می‌خورد و همانطور که بیان شد، رفع این مسئله نیازمند کارهای فرهنگی است. 

ارسال نظرات