دادستان ایلام با بیان اینکه اقدامات ویژه برای شناسایی عامل یا عاملین آتش سوزی بقاع متبرکه دهلران آغاز شده است، گفت: در این راستا چند مظنون شناسایی شده اند.
کد خبر: ۹۵۱۹۲۱۶
|
۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۲

عبدالوهاب بخشنده دادستان ایلام صبح امروز در گفت وگو با خبرنگار رسانه در ایلام در خصوص هتک حرمت اخیر به بقاع متبرکه سید یوسف(ع) و سید حبیب(ع) شهرستان دهلران گفت: تحقیقات به صورت جدی برای شناسایی عامل یا عاملین این واقعه تلخ آغاز شده است و در این راستا چند مظنون در رابطه با این قدام مدبوحانه شناسایی شده اند. 

وی با اشاره به اینکه در این خصوص چند نفر مظنون شناسایی شده و پیگیری و رصد آنان در حال انجام است، گفت: این عمل وقیحانه بوده و‌ توهین آشکار به باورهای عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است و قطعا بی پاسخ نخواهد ماند.

دادستان ایلام ادامه داد: با وجود مردم انقلابی و همیشه در صحنه و با توجه به اینکه این عمل غیر اخلاقی و دینی مورد اعلام انزجار آحاد مردم قرار گرفته، نقشه شوم دشمنان این آب و خاک در کم رنگ کردن باورهای دینی و مذهبی آنان نقش بر آب شده است.

بخشنده خاطرنشان کرد: بی حرمتی و توهین به مقدسات و باورهای دینی مردم جرمی آشکار و نابخشودنی است.

دادستان ایلام در پایان گفت: دستگاه قضایی و نیروهای نظامی و انتظامی استان تمام تلاش خود را به کار می گیرند تا عاملین این اقدام ننگین شناسایی، دستگیر و به اشد مجازات برسند.

به گزارش خبرگزاری بسیج، صبح دیروز فرد یا افراد ناشناسی اقدام به آتش زدن بقاع متبرکه امازادگان سید حبیب و سید یوسف (ع) در حد فاصل مسیر مورموری آبدانان - دهلران کردند که این اقدام شنیع و وقیحانه باعث جریحه دار شدن افکار عمومی و مردم منطقه شد.

این امامزادگان در بین مردم شهرستان های آبدانان و دهلران از جایگاه و قداست ویژه ای برخودار هستند و اقدام به آتش سوزی این حرمین شریفین موجب خشم و انزجار عمومی شده است.

ارسال نظرات