خبرهای داغ:
معاون خرید راهبردی و اسناد پزشکی مدیریت درمان تامین اجتماعی گفت: ۹۹ درصد پزشکان عمومی و متخصص طرف قرارداد این سازمان نسخه‌ها را به صورت الکترونیکی صادر می‌کنند.
کد خبر: ۹۵۱۹۳۳۵
|
۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۰

حیدریان گفت: تعداد زیادی پزشک در سطح استان فعالیت دارند که بخشی از آن‌ها طرف قرارداد با سازمان تامین اجتماعی هستند. 

 

او می‌گوید: بیش از ۹۹ درصد پزشکان طرف قرارداد این سازمان نسخه‌ها را به صورت الکترونیکی صادر می‌کنند، کمتر از یک درصد نیز به صورت اضطراری و در مواردی از جمله؛ قطع اینترنت، مشکلات سامانه‌ها و... نسخه‌ها را به صورت کاغذی ارائه می‌دهند.

 

به گفته او پذیرش و پرداخت نسخه‌های پزشکان طرف قرارداد الکترونیکی انجام می‌شود، براساس آمار و مستندات موجود، حداقل یکسال از تجویز و صدور نسخه‌های الکترونیکی می‌گذرد و قابل انکار و تغییر نیست.

 

معاون خرید راهبردی و اسناد پزشکی مدیریت درمان تامین اجتماعی گفت: پزشکان درحال تغییر هستند، ولی بیمه شدگان و بیمارانی که به مطب‌ها و مراکز درمانی مراجعه می‌کنند، می‌توانند از طرف قرارداد بودن پزشک با سازمان مطلع شوند.

 

این مقام مسئول می‌گوید: بخشی از نسخه‌های کاغذی از سوی پزشکان و در مطب‌های خصوصی که با سازمان تامین اجتماعی قرارداد ندارند، صادر می‌شوند، زیرا تعداد قابل توجهی از پزشکان با سازمان قرارداد ندارند، ولی افراد طرف قرارداد مشکلات خود در زمینه صدور نسخه‌های الکترونیکی مطرح می‌کنند و نسبت به رفع آن‌ها اقدام می‌شود.

 

به گفته او براساس قانون ششم توسعه، تمدید مجوز‌های طبابت درمانگران و پزشکان منوط به داشتن قرارداد با سازمان‌های بیمه گر است که باتوجه به این موضوع در هفته‌های اخیر روند ثبت نام پزشکان در سامانه نسخه الکترونیکی افزایشی شده و نشان دهنده تسریع در اجرای این قانون است و سازمان تامین اجتماعی آمادگی خود را برای امضای قرارداد با همه پزشکان عمومی و متخصص در خوزستان اعلام می‌کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار