خبرهای داغ:

نقش برجسته زنان در مدیریت حجاج پاکستانی

امسال زنان پاکستانی در کاروان حجاج این کشور نقش‌های مهمی در زمینه مدیریت و امور خدماتی و اجرایی بر عهده دارند.
کد خبر: ۹۵۱۹۵۸۶
|
۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۵

 

 

 

 

به گزارش سرویس خبری بسیج جامعه زنان خبرگزاری بسیج یک مقام وزارت امور مذهبی پاکستان گفت که این کشور بیش از ۴۰ زن را به عنوان بخشی از هیئت اجرایی حج خود به عربستان سعودی اعزام کرده است که بسیاری از آنها در زمینه مدیریت، فعال هستند.

مقامات سعودی سهمیه حج پاکستان را به میزان قبل از همه‌گیری کرونا بازگردانده‌اند و به ۱۸۰ هزار  پاکستانی اجازه شرکت در حج امسال را داده‌اند. حدود ۸۰ هزار نفر از زائران از شرکت‌های دولتی و بقیه از تورهای خصوصی استفاده خواهند کرد. وزارت امور مذهبی پاکستان گفت که از زمان آغاز پروازهای ویژه دولتی در ۲۱ ماه می (۳۱ اردیبهشت)، بیش از ۵۰ هزار پاکستانی وارد عربستان شده‌اند.

محمد عمر بات، سخنگوی این وزارتخانه به عرب نیوز گفت: در حال حاضر بیش از ۴۰ زن، دوش به دوش مردان در مأموریت حج در مکه و مدینه کار می‌کنند و انتظار می‌رود که در روزهای آینده حدود ۱۵ زن دیگر به آنها اضافه شوند.

او گفت: این زنان در بخش‌های مختلف خدمت می‌کنند و حتی برخی از آنها بخش‌های مختلف را مدیریت می‌کنند. وی افزود که برخی از پزشکان و پیراپزشکان زن در مأموریت پزشکی حج پاکستان مشارکت دارند.

نادیا رزاق، رئیس بخش فناوری اطلاعات پاکستان در مکه گفت که زنان در مأموریت حج امسال نقش مهمی ایفا می‌کنند. بیش از ۴۰ زن در حال حاضر برای انجام مسئولیت‌های مختلف در بخش‌هایی همچون غذا، اسکان و حمل و نقل وارد عربستان سعودی شده‌اند و در هر بخش از برنامه‌های حج سهم ارزشمندی دارند.

عایشه اعجاز که مسئول نظارت بر مأموریت حج در مکه است، گفت که نقش او شامل نظارت بر خدمات ارائه شده توسط شرکت‌های تور خصوصی برای زائرانی است که به عربستان سعودی می‌رسند.

زائران زن پاکستانی

او با بیان اینکه این نظارت شامل رسیدگی به مسائل آنها و اطمینان از ارائه تسهیلات وعده داده شده به آنها در مکه، مدینه و سایر مکان‌ها در طول مراسم حج است، ادامه داد: کارمندان زن نیز در مأموریت حج دارای پست‌های مهمی هستند که به لحاظ روحی تأثیرگذار هستند.

بینش اشرف که سرپرست مرکز تماس در دفتر مکه است، گفت که بخش او به حل و فصل شکایات زائران کمک می‌کند. او گفت: ما مأمورانی را به کار گرفته‌ایم که تماس‌های زائران را به صورت شبانه‌روزی پاسخ می‌دهند. به محض دریافت این تماس‌ها، جزئیات را وارد سیستم خود می‌کنیم، به مسئول بخش مربوطه اطلاع می‌دهیم و برای تسریع در حل مسئله با اداره مربوطه تماس می‌گیریم.

ارسال نظرات