روز ۲۳ ذی القعده و روز زیارتی مخصوص امام رضا(ع) است، بنا بر اعلام آستان قدس رضوی از ویژه برنامه های در این روز، زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی سلطان خراسان از راه‌های دور و نزدیک، خود را به حرم مطهر می‌رسانند تا از فیض عظیم زیارت ولی خدا بهره‌مند شوند.
کد خبر: ۹۵۱۹۶۲۸
|
۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از مشهد، روز ۲۳ ذی‌القعده، روز مخصوص زیارتی امام رضا(ع) است. برخی از منابع تاریخی، از این روز با عنوان روز شهادت آن حضرت نیز، یاد کرده‌اند. در این روز، زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی سلطان خراسان، امام علی بن موسی‌الرضا(ع)، از راه‌های دور و نزدیک، خود را به حرم مطهر آن حضرت می‌رسانند تا از فیض عظیم زیارت ولی خدا بهره‌مند شوند.

بنا بر اعلام آستان قدس رضوی، مراسم روز دوشنبه 22 خرداد ماه ساعت 9:30 با دکلمه خوانی محمد مهدی گواهی در رواق امام خمینی(ره) شروع می‌شود، سید هاشم وفایی از شاعران آیینی کشورمان در وصف فضایل امام رئوف مان به شعرخوانی می‌پردازد و سپس زائران و مجاوران از نوحه خوانی سعید قانع از مداحان حرم مطهر رضوی بهره‌مند خواهند شد.

سخنران این مراسم حجت الاسلام و المسلمین حسین قرنی است. مراسم شام شهادت امام مهربانی‌ها نیز دوشنبه 22 خرداد ساعت 20 با قرائت زیارت امین ا... توسط حاج علی ملائکه در صحن پیامبر اعظم(ص) گشایش می‌یابد و پس از شعرخوانی سیدرضا یعقوبی آل، عاشقان اهل‌بیت(ع) از سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین سید حسین هاشمی نژاد بهر‌ه‌مند می‌شوند.

قرائت حدیث شریف کساء با نوای محمد صفاتی پایان بخش این مراسم نورانی است. همچنین در روزهای دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه محفل قرائت زیارت جامعه کبیره با نوای رضا بکائی و مراسم نوحه خوانی با صدای محمدحسین پویانفر از مداحان برجسته کشورمان ساعت 3 بامداد در ایوان مقصوره مسجد گوهرشاد برگزار می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار