زبان هنر برنده‌ترین تأثیر را در انتقال فرهنگ جهاد و شهادت دارد

رییس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج گفت:زبان هنر برنده‌ترین و تأثیرگذارترین زبان در انتقال پیام جهاد، شهادت و ایثار است.
کد خبر: ۹۵۱۹۶۳۴
|
۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۰

زبان هنر برنده‌ترین تأثیر را در انتقال فرهنگ جهاد و شهادت دارد

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، سردار عبدالرضا آزادی در جلسه هماهنگی کمیته‌های کنگره سه هزار و ۴۰۰ شهید استان اردبیل اظهار کرد: باید در قالب کنگره‌های شهدا از هنرمندان و فعالان رسانه‌ای در تولید آثار محتوایی پرمغز و غنی استفاده کنیم تا انتقال فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت را به شکل شایسته و آبرومند شاهد باشیم.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری نیز در نشست با مسئولان استان‌های مختلف در برگزاری کنگره‌های شهدا بر انتقال فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت با تمسک و توسل به زبان هنر تاکید کرده و همواره مسئولان را به این امر مهم فرا خواندند.

رئیس کنگره‌های شهدای کشور گفت: جامعه ما امروز نیازمند باز تولید آثار ارزشمند در انتقال فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت است تا نسل نوجوان و جوان ما بیشتر با این فرهنگ غنی آشنا شوند.

آزادی افزود: دشمن با تمام ابزارهای نوین در عرصه جنگ رسانه‌ای و فضای مجازی به مقابله با جمهوری اسلامی ایران آماده و تلاششان بر این است تا دستاوردهای ۴۳ سال انقلاب را از دست ما بگیرند و به جای آن فرهنگ منحط غرب را رواج دهند در حالی که با بهره گیری از زبان هنر می‌توان بهترین و شایسته‌ترین مفاهیم انسانی و ارزشی را منتقل کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: متأسفانه در سال‌های اخیر از این ظرفیت و همچنین فضای مجازی در مسیر بهره گیری صحیح و شایسته غفلت شده در حالی که دشمن از این ابزار توانسته در انتقال مفاهیم ضد ارزشی استفاده کند.

آزادی اضافه کرد: کنگره‌های شهدا بهترین فرصت برای فضاسازی و استفاده از زبان هنر در انتقال فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت است و امیدواریم مسئولان استانی در برگزاری این رویداد از این ظرفیت شایسته بهره مند شوند.

وی با قدردانی از تدارک مناسب اردبیل برای برگزاری کنگره سه هزار و ۴۰۰ شهید استان برای اولین بار بیان کرد: در این راستا یادواره‌های متعدد اقشار، شهدای شهرستان‌ها و گروه‌های مختلف برگزار شده و این خود زمینه ساز یک حرکت تحولی در این حوزه است.

رئیس کنگره‌های شهدای کشور به برگزاری کنگره سه هزار و ۴۰۰ شهید استان اردبیل در ۲۶ مردادماه اشاره کرد و ادامه داد: امیدواریم این کنگره با عظمت و شکوه هر چه تمامتر برگزار و بهترین بستر در انتقال مفاهیم ارزشی و دینی فراهم آید.

ارسال نظرات
آخرین اخبار