خبرهای داغ:
شاهرود_ معاون سازمان و مدیر جهادکشاورزی شهرستان شاهرود با اشاره به انجام بیش از ۱۴۴۰۰ بازرسی از واحد‌های صنفی و نانوایی‌ها گفت: تاکنون بیش از ۱۷۰۰ متقاضی، تسهیلات جهادکشاورزی را دریافت کرده اند.
کد خبر: ۹۵۱۹۶۶۹
|
۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۵

انجام ۵۴۲۲ مورد بازرسی از نانوایی‌های شاهرود/پرداخت تسهیلات به ۱۷۰۰ متقاضی جهادکشاورزیبه گزارش خبرنگار بسیج، حمید آقا بیکی در نشست خبری به مناسبت هفته جهاد کشاورزی در سالن جلسات مدیریت جهادکشاورزی شهرستان شاهرود با اشاره به مهمترین اقدامات این مدیریت در سال زراعی ۱۴۰۲_۱۴۰۱ و در اداره تولیدات گیاهی، اظهار کرد: در طرح بهبود کیفیت محصولات باغی چندین پروژه در حال اقدام است که پروژه توسعه کشت گیاهان دارویی در سطح ۲۰۰ هکتار، توسعه باغات در اراضی شیب دار در سطح ۲۰ هکتار، پرداخت یارانه نهال بابت انجام سرشاخه کاری در محصولات انگور، گردو، سیب، زردآلو و پسته، نهال‌های پایه رویشی و تهیه پیوندک از باغات مادری کشور و اجرای طرح شناسنامه دار کردن باغات با همکاری اتاق اصناف کشاورزی و ۱۴۵ مورد انجام شده است.
مدیر جهادکشاورزی شهرستان شاهرود با اشاره به طرح بهبود کیفیت محصولات زراعی، افزود: در غلات، سطح زیر کشت ۶۵۰۰ هکتار است که گندم ۳۷۰۰ و جو ۲۸۰۰ هکتار می‌باشد و مزارع انتهای مشارکتی گندم و جو دو سایت در بیارجمند و یک سایت بسطام و یک سایت در کلاته‌های غربی و مجن در ۱۳ هکتار و در ایجاد مزرعه الگوی محصولات علوفه‌ای ۲ هکتار انجام شده است.
آقا بیکی با اشاره به طرح‌های حفظ نباتات در شهرستان، گفت: در مبارز با موش و ملخ ۸۰۶ هکتار که ۷۵۰ هکتار موش و ۵۶ هکتار ملخ بوده است و ردیابی آفات و بیماری‌های قرنطینه‌ای داخلی و خارجی ۱۲۰۹۹ هکتار انجام و مبارزه با آفات همگانی سن غلات ۹۹۰ هکتار و مبارزه با علفه‌های هرز گندم و جو ۲۴۳۸ هکتار، مبارزه با آفات گیاهی و باغی ۳۱۹۰۰ هکتار و مبارزه با آفات گلخانه‌ای ۹۳ هکتار انجام شده است.
او به بازرسی حوزه کالای اساسی در سطح شهرستان نیز اشاره کرد و با اشاره به ۶۹۰۰ بازرسی خرده فروشی و ۱۳۴۰ بازرسی عمده فروشی، افزود: ۳۱۰ مورد از این بازرسی‌ها گزارش مردمی و ۱۸۰ گشت مشترک و ۴۱۲ مورد تشکیل پرونده با تخلفات عدم ارائه فاکتور، گران فروشی، عدم درج قیمت و کم فروشی بوده که گشت‌های مشترک با حضور تعزیرات حکومتی، صمت، اتاق اصناف، پلیس آگاهی و فرمانداری انجام شده است.
انجام ۵۴۲۲ مورد بازرسی از نانوایی‌های شاهرود/پرداخت تسهیلات به ۱۷۰۰ متقاضی جهادکشاورزیآقا بیکی به بازرسی‌های حوزه آرد و نان هم اشاره کرد و گفت: ۵۴۲۲ بازرسی از نانوایی‌ها انجام که ۲۳۰ مورد گزارشات مردمی و ۱۵۰ مورد گشت مشترک با تعزیرات حکومتی، صمت، اتاق اصناف، پلیس آگاهی، فرمانداری و بخشداری‌ها و... بوده که ۳۶۱ پرونده با موضوعات کم فروشی، گران‌فروشی، تعطیلی و عرضه خارج از شبکه بوده است.
مدیر جهادکشاورزی شهرستان شاهرود با اشاره به فعالیت‌های اداره امور اراضی اظهار کرد: در سال ۱۴۰۱، نظارت بر طرح‌های واگذاری بر ۶۴ هکتار، نظارت بر محور‌های تغییر کاربری ۴۵۸ مورد، واکذاری قطعات مجتمع دامداری ۱۴ مورد، واگذاری اراضی به طرح‌های کشاورزی و غیرکشاورزی ۴ مورد، صدور مجوز‌های تبصره ۱ ماده ۱ قانون حفظ کاربری ۷۲ مورد، شناسایی ۱۳۵ مورد تغییر کاربری غیرمجاز، قلع و قم ۲ مورد به استناد تبصره ۲ ماده ۱۰، قلع و قم ۲۹ مورد به استناد احکام صادره، تشخیص اراضی زراعی و باغی جهت صدور مجوز ۹۰ مورد، تشخیص اراضی زراعی و باغ‌ها احراز قدمت بنا و بازسازی ۱۹۸ مورد، ثبت و بارگذاری ۲۹ مورد اطلاعات دعاوی کیفری و حقوقی سنوات سال ۱۴۰۱ و پایش اراضی و شناسایی تغییر کاربری اراضی ۲۰۳۷۹ کیلومتر موثر انجام شده است.
آقا بیکی با اشاره به مجموع خسارات وارد به محصولات بخش کشاورزی شهرستان در سال زراعی ۱۴۰۱_۱۴۰۰ اظهار کرد: در سرمازدگی ۲۴۱ میلیارد و ۳۰۲ میلیون ریال، در طوفان ۱۱۱ میلیارد و ۷۸۶ میلیون ریال و سیل و تگرگ ۱۴۴ میلیارد و ۷۸۱ میلیون ریال خسارت وارد شده است.
او به توزیع کالا‌های اساسی در شهرستان نیز اشاره کرد و افزود: ۵۶۰ تن قند، ۸۳۵ تن شکر، ۶۶۷ تن برنج هندی، ۱۰۷ تن برنج تایلندی، ۱۶۲ تن برنج پاکستانی، ۱۲۰ تن مرغ منجمد، ۱۵۲ تن گوشت منجمد گوساله توزیع شده است.
مدیر جهادکشاورزی شهرستان شاهرود با اشاره به توزیع کالا‌های توافقی، بیان کرد: در روغن ۷۳۴۴ لیتر، رشته سوپ۱۴۸۰ بسته، قند ۴۰۵ کیلوگرم، شکر ۷۴۵۹ کیلوگرم، برنج ۱۳۶۰ کیلوگرم، ماکارونی ۸۲۱۰ بسته، چای ۲۴ بسته و آرد ۲۳۵ کیسه توزیع شد.
او با اشاره به واحد تولیدات دامی با اشاره به تولید جوجه تخمگذار و گوشتی افزود: ۶۵ هزار قطعه جوجه تخمگذار و ۶ میلیون و ۲۵۳ هزار و ۱۵۴ تولید جوجه یک روزه در سال دارند و تپلید گوشت سفید طیور ۱۰ هزار و ۵۰۰ تن و رکورد گیری شیر ۲۰۴۰۰ واحد در ۲۹ واحد تولیدی، صدور شناسنامه برای ۳۱۲ عدد در ۲۹ واحد و تلقیح مصنوعی ۱۴۵۰۰ دز در ۱۷۶ واحد انجام شده است.
مدیر جهادکشاورزی شهرستان شاهرود به ۳۳ هزار دام سنگین گاو در ۸۶۴ واحد اشاره کرد و افزود: تولید شیر آن‌ها ۹۳۰۷۵ تن است و ۳۵۶ هزار دام سبک در شهرستان است و تعداد شتر ۸۵۰۰ نفر و تولید گوشت قرمز گاو و گوسفند و شتر ۶۱۰۰ تن است.
توپ ادامه داد: تولید گوشت سفید ماهی ۵۱۶ تن، تولید کلنی زنبور عسل ۳۳۲۲۰ کلنی، تولید عسل ۲۵۵ تن، تولید کنسانتره یارانه دار ۵۵۰۰ تن، توزیع نهال توت جهت پرورش کرم ابریشم ۳۴۰۰ اصله، پرداخت تسهیلات دامدار کارت به مبلغ ۱۳۰۱۳۹۰ میلیون ریال و خرید پا مازاد توسط شرکت پشتیبانی ۱۲۵ راس جوانه و ۴۰۰۰ راس بره بوده است.
او با اشاره به فعالیت‌های واحد برنامه و بودجه این مدیریت اظهار کرد: پرداخت تسهیلات خط اعتباری مکانیزاسیون ۴۴ نغر معرفی که ۳۵ نفر دریافت کرده‌اند که ۶۸۸۵۰ میلیون ریال انجام شد، در پرداخت تسهیلات صندوق حمایت از کشاورزی ۱۲۹۴ مورد به مبلغ ۲۰۲۴۷۰ میلیون ریال انجام و پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی ۱۱۳ متقاضی که ۹۲ مورد با مبلغ ۸۲۴۵۰ میلیون ریال پرداخت و پرداخت تسهیلات رونق تولید۱۵۰ نفر معرفی که ۲۵ مورد به مبلغ ۷۳۹۵۰ میلیون ریال پرداخت و پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ سال ۱۴۰۰، ۷۱ مورد معرفی که ۴۹ مورد به مبلغ ۱۲۸۰۰۵۰ میلیون ریال پرداخت شده است.
آقا بیکی ادامه داد: در بند ب تبصره ۱۶، ۲۷ نفر معرفی که در دست اقدام است و سرمایه در گردش نهاد‌های دام و طیور نیز تعداد ۱۳۸۴ مورد به مبلغ ۱۳۰۱۳۳۰ میلیون ریال پرداخت شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها