خبرهای داغ:
حجت الاسلام افشاری:

ترس مهم‌ترین عامل ناامیدی است

همدان-کارشناس مسائل مذهبی و استاد حوزه گفت: ترس مهم‌ترین عامل ناامیدی است که در این باره امیر المومنین(ع) می‌فرماید مومن از ۶ چیز می‌ترسد.
کد خبر: ۹۵۲۰۲۶۶
|
۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام بیت الله افشاری در جلسه اخلاق کارکنان تیپ انصارالحسین (ع) که در حسینیه حضرت فاطمه الزهرا (س) برگزار شد، با تبیین حکمت ۳۱ نهج البلاغه اظهار کرد: ترس با ناامیدی قرین است و حیا با دین قرین است.

وی بیان کرد: ترس مهم‌ترین عامل ناامیدی است که در این باره امیر المومنین (ع) می‌فرماید مومن از ۶ چیز می‌ترسد، ترس از گناه، خوف از حرمت شکنی خداوند، ترس از قهر الهی، ترس از به خطر انداختن دین، ترس از عذاب الهی و خوف از بین بردن حیا.

کارشناس مسائل مذهبی و استاد حوزه گفت: ریشه بی‌حیایی از بی‌دینی است، احادیث مختلفی داریم که نشان می‌دهد حیا و طمع در چشم قرار داده شده است.

وی با بیان اینکه فقر عامل ضعف عقل، ضعف یقین، ضعف حیا و ... است، افزود: فرصت‌ها مثل ابر بهاری می‌گذرد و تنها افراد مومن می‌توانند از لحظه به لحظه عمر استفاده کنند مانند امام خمینی (ره) که لحظات آخر عمرشان فرمودند «با دلی آرام و قلبی مطمئن و روحی شاد و ضمیری امیدوار به فضل خدا از خدمت خواهران و برادران مرخص، و به سوی جایگاه ابدی سفر می‌کنم».

افشاری گفت: نشانه‌های اینکه از عمرمان درست استفاده کردیم این است که بگویند دو روز زمان از عمرت باقی مانده است، دوست داری چگونه بگذرانی؟ بگوید همینطور که زندگی می‌کنم ادامه می‌دهم، آن موقع درست زندگی کردیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات