مسئول کارگروه امور استان ها قرارگاه جهادی طلایه داران ظهور کشور به تشریح اقدامات و برنامه های این قرارگاه جهادی در نقاط مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد و خارج استان پرداخت.
کد خبر: ۹۵۲۰۳۲۴
|
۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۳

حمید پسنده مسئول کارگروه امورقرارگاه جهادی طلایه داران ظهور کشور در گفت و گو با خبرگزاری بسیج کهگیلویه و بویراحمد ،اظهار داشت: جهادگران این قرارگاه و قرارگاه جهادی امام رضا(علیه السلام ) از ابتدای وقوع زلزله درشهرستان خوی استان آذربایجان غربی به کمک زلزله زدگان شتافتند و در ادامه با همکاری و همت بنیاد ایفا(بنیاد حمایت از توسعه پایدار مناطق محروم) ساخت ۱۰۰ واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی و سایر افراد نیازمند را آغاز کردند و این پروژه از ۱۷ فروردین آغاز شده و شهریور امسال به انجام و پایان می رسد.
وی بیان کرد: قرارگاه مشترک شامل مرکز جهادی و نیکوکاری طلایه داران ظهور کشور، قرارگاه جهادی امام رضا(ع) استان تهران و بنیاد ایفا برای تعمیر و بازسازی هر واحد مسکونی، مبلغ ۳۰ میلیون تومان اختصاص داده اند. کل هزینه ساخت نیز افزون بر ۵۰ میلیارد تومان است که توسط قرارگاه مشترک، خیرین و نهادهای خدمات رسان تأمین می شود.

پسنده افزود: مرمت و بازسازی ۱۰۰ واحد مسکونی آسیب دیده از زلزله و احیاء و ایجاد ۱۰۰ شغل از دیگر برنامه های جهادگران در خوی می باشد،و در ۶ ماهه اخیر در روند ساخت و ساز برای ۱۳۰ نفر از بومیان منطقه به صورت مستقیم شغل ایجاد کردیم.

وی ابراز داشت: همچنین جهادگران مرکز جهادی و نیکوکاری طلایه داران ظهور کشور و قرارگاه جهادی امام رضا(ع) از زمان زلزله کار ارزیابی را آغاز کردند و خدمات مختلفی از جمله اهدای بخاری و کانکس به زلزله زدگان به صورت موقت داده شد.
پسنده، با اشاره به اینکه در حوزه اشتغال، اولویت ما احیا و تقویت مشاغل آسیب دیده است، گفت: در فاز بعدی برای افرادی که شغل ندارند و نیازمند هستند در زمینه میوه خشک کنی، قالی بافی، عصاره گیری، خشک کردن گیاهان دارویی و عرقیات و تبدیل اینها به یک تعاونی اشتغال ایجاد می کنیم.
وی ابراز داشت: جهادگران قرارگاه جهادی طلایه داران ظهور در حوزه اشتغال ۲ تا ۳ سال بعد نیز در منطقه هستند و از شغل های ایجاد شده حمایت می کنند و مشاوره می دهند تا این شغل ها پایدار شوند.
پسنده گفت: در استان کهگیلویه وبویر احمد قرارگاه جهادی طلایه داران ظهور سال گذشته بیش از ۱۳۰۰ سری جهیزیه ‌، بیش از ۱۰۰۰بسته معیشتی در سطح استان توزیع کرد.همچنین در استان کهگیلویه وبویر احمد جمعآ یکهزارو ۸۷۰ سری جهیزیه توسط قرارگاه توزیع شد و ۵۰ سری نیز به مناسب سالروز ازدواج حضرت علی علیه السلام و حضرت فاطمه (س) در اختیار زوج های جوان نیازمند قرار گرفت.

وی افزود: کمک به ساخت ساز و تعمیرات بیش از ۲۳ خانه ، ساخت سرویس بهداشتی مسجد،برپایی ایستگاه های صلواتی به مناسبت های مختلف، توزیع گوشت و پخت غذای گرم، دیدار با خانواده های شهدا، توزیع لوازم التحریر و پوشاک و اعزام چند نفر نیازمند به مشهد مقدس و کربلای معلی از دیگر خدمات این قرارگاه جهادی در استان بود.

پسنده گفت: این قرارگاه جهادی آمادگی دارد در کلیه استان های کشور در طرح پویش لبخند نوعروسان به صورت مشارکتی به همه عزیزان نیازمند در زمینه تامین جهیزیه کمک کند که متقاضیان می توانند جهت ثبت نام با شماره ۰۹۲۱۵۸۱۹۵۹۱ تماس بگیرند. 

وی بیان کرد: امسال در پنجمین دوره اردوهای جهادی قرارگاه در استان کهگیلویه وبویر احمد بیش از ۱۲ خانه نیازمندان جهت انجام امور عمرانی شناسایی شد و تعمیرات و رنگ آمیزی چهار مدرسه و سه مسجد و جدول کشی (کارهای فرهنگی وعمرانی ) با حمایت قرارگاه وخیرین عزیز در شهرستان دنا و بخش پاتاوه را در دستور کار داریم.
مسئول کارگروه امور استان ها قرارگاه جهادی طلایه داران ظهور کشور بیان کرد: این قرارگاه در کربلای معلی موکب جهادی خدام الزینب(س) را دارد و از همه خیرین عزیز تقاضامندیم کمک های خود را به شماره کارت ۵۰۴۱۷۲۱۱۱۱۵۳۹۰۸۷ بنام : موکب جهادی خدام الزینب (س) واریز نمایند.

خدمات ارزشمند قرارگاه جهادی طلایه داران ظهور از کهگیلویه و بویراحمد تا خوی / از اهدای بیش از ۱۳۰۰ سری جهیزیه تا ساخت ۱۰۰ واحد مسکونیخدمات ارزشمند قرارگاه جهادی طلایه داران ظهور از کهگیلویه و بویراحمد تا خوی / از اهدای بیش از ۱۳۰۰ سری جهیزیه تا ساخت ۱۰۰ واحد مسکونیخدمات ارزشمند قرارگاه جهادی طلایه داران ظهور از کهگیلویه و بویراحمد تا خوی / از اهدای بیش از ۱۳۰۰ سری جهیزیه تا ساخت ۱۰۰ واحد مسکونیخدمات ارزشمند قرارگاه جهادی طلایه داران ظهور از کهگیلویه و بویراحمد تا خوی / از اهدای بیش از ۱۳۰۰ سری جهیزیه تا ساخت ۱۰۰ واحد مسکونیخدمات ارزشمند قرارگاه جهادی طلایه داران ظهور از کهگیلویه و بویراحمد تا خوی / از اهدای بیش از ۱۳۰۰ سری جهیزیه تا ساخت ۱۰۰ واحد مسکونیخدمات ارزشمند قرارگاه جهادی طلایه داران ظهور از کهگیلویه و بویراحمد تا خوی / از اهدای بیش از ۱۳۰۰ سری جهیزیه تا ساخت ۱۰۰ واحد مسکونیخدمات ارزشمند قرارگاه جهادی طلایه داران ظهور از کهگیلویه و بویراحمد تا خوی / از اهدای بیش از ۱۳۰۰ سری جهیزیه تا ساخت ۱۰۰ واحد مسکونیخدمات ارزشمند قرارگاه جهادی طلایه داران ظهور از کهگیلویه و بویراحمد تا خوی / از اهدای بیش از ۱۳۰۰ سری جهیزیه تا ساخت ۱۰۰ واحد مسکونیخدمات ارزشمند قرارگاه جهادی طلایه داران ظهور از کهگیلویه و بویراحمد تا خوی / از اهدای بیش از ۱۳۰۰ سری جهیزیه تا احداث ۱۰۰ واحد مسکونیخدمات ارزشمند قرارگاه جهادی طلایه داران ظهور از کهگیلویه و بویراحمد تا خوی / از اهدای بیش از ۱۳۰۰ سری جهیزیه تا احداث ۱۰۰ واحد مسکونی

 

 

 

ارسال نظرات