خبرهای داغ:
حسین خواجه مظفری گفت: طرح کالابرگ الکترونیکی را در استان گلستان آغاز کردیم و اعضای صندوق بیمه درخواست داریم که مردم را با اهداف و راهبرد این طرح دولت بیشتر آشنا کنند.
کد خبر: ۹۵۲۰۳۶۵
|
۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۲

۶۵ درصد مردم مراوه‌تپه مشمول طرح کالابرگ شدند/میانگین درآمد سرانه گلستان نصف میانگین کشور است

به گزارش خبرگزاری بسیج از گلستان؛ حسین خواجه‌مظفری مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی گلستان صبح امروز  در ستاد راهبردی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر گلستان اظهار کرد: گلستان پنجمین استان فقیر کشور است و میانگین درآمد سرانه این استان نصف میانگین کشور است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی گلستان ادامه داد: ۷۶ هزار و ۵۰۰ نفر در گلستان و صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر هستند و بسیاری از  جامعه هدف این صندوق از مزیت‌های آن آگاهی ندارند.
 
خواجه مظفری تاکید کرد:  طرح کالابرگ الکترونیکی را در استان گلستان آغاز کردیم و اعضای صندوق بیمه درخواست داریم که مردم را با اهداف و راهبرد این طرح دولت بیشتر آشنا کنند.
 
وی متذکر شد: ۶۵ درصد مردم مراوه تپه  در طرح پوشش طرح کالابرگ قرار می‌گیرند و شاید این مسئله در کشور کم نظیر باشد که ۶۵ درصد جمعیت یک شهرستان عضو دهک‌های یک تا سه باشند.
 
این مقام مسئول تاکید کرد: بسیاری از مردم از مزیت‌های صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستائیان و عشایر بی‌اطلاع هستم و مشکلاتی  بر سر راه وجود دارد مثل سن بازنشستگی که برای خانم‌ها ۶۵ سال در نظر گرفته شده که باید اصلاح شود.
 
خواجه مظفری تاکید کرد: در مراجعاتی که شهروندان دارند  بیان می‌شود این بیمه درمان تکمیلی برای مستمری ندارد که باید مورد تاکید قرار دارد و در بحث خرید خدمت سربازی نیز برای مشوق بیشتر جذب جوانان باید مد نظر این صندوق باشد.
 
وی ابراز داشت:  باید از ظرفیت فرمانداران و بخشداران برای حمایت از این صندوق استفاده شود.
 
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی گلستان تاکید کرد:  همراهی و هماهنگی خوبی بین نمایندگان مجلس شورای اسلامی و نمایندگان وزارت کار تعاون کار و رفاه اجتماعی در استان وجود دارد و باید از ظرفیت نمایندگان برای تقویت صندوق استفاده شود.
 
خواجه‌مظفری افزود: باید از ظرفیت های اجتماعی برای بهبود صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر استفاده شود، اگر در طرح کالابرگ از ظرفیت اجتماعی استفاده نمی کردیم با چالش روبرو می‌شدیم.
 
انتهای خبر/
ارسال نظرات
پر بیننده ها