خبرهای داغ:
کتاب مصدق خمینی شامل روایت‌های کودکی تا شهادت شهید مصدق طاهری که به کوشش هادی سلامات گردآوری و چاپ رسید ، رونمایی شد.
کد خبر: ۹۵۲۰۴۸۸
|
۲۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۳

 به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان، گردآورنده کتاب مصدق خمینی ، هادی سلامات و نویسنده آن محمد علی بخشی پور است که توسط انتشارات راه یار به چاپ رسیده است.

 

به گفته هادی سلامات ، روایت‌های کودکی تا شهادت شهید مصدق طاهری به گونه‌ای تدوین شده که در پایان کتاب مخاطب می‌تواند یک نمای کلی از شخصیت شهید طاهری را به دست بیاورد.

 

او با اشاره به اینکه شهید مصدق طاهری از موسسان جهاد دانشگاهی استان خوزستان بود افزود: او بعد از شهید جهان‌آرا و شهید موسوی فرمانده سوم سپاه خرمشهر وقت نیز بودند.

 

وی افزود: شهید طاهری از موسسان جهاد سازندگی هفتکل بود و همچنین از اعضای انجمن اسلامی دانشگاه و از فعالان مهم جنبش دانشجویی و با همان سن کمی که داشت در خصوص انقلاب مباحثه می‌کرد و مدافع انقلاب بود.

 

سلامات ادامه داد: در ایام جنگ به عنوان نماینده دفاع مقدس به سوریه و لبنان اعزام می‌شد و در راه‌اندازی حزب‌الله لبنان نیز نقش بسیار مهمی داشت و حتی ۲ بار توسط منافقان ترور شد، اما هر ۲ بار این اقدام دشمنان ناموفق ماند.

 

در بخشی از این کتاب آمده است: مصدق قبل از انقلاب همیشه مشغول فعالیت‌های مبارزاتی بود و بعد از انقلاب چند روز یکبار می‌آمد خانه ، از بچه‌ها سراغش را می‌گرفتم و میفهمیدم حالش خوب است. دلم قرص می‌شد، اما واقعا دلم برایش تنگ بود.

گاهی می‌آمد خانه و حتی موتورش را داخل نمیاورد، من و پدرش را چند دقیقه میدید و میرفت.

عصر‌ها که دلم میگرفت چندباری میرفتم دم در و ته خیابان را نگاه میکردم به امید اینکه آمدنش را تماشا کنم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها