خبرهای داغ:
سردار بابااحمدی خبر داد؛

تجهیز سه هزار و ۲۰۰ مسجد کشور به تجهیزات فرهنگی تبلیغی

رئیس سازمان بسیج مساجد و محلات کشور گفت: سه هزار و ۲۰۰ مسجد کشور با مشارکت قرارگاه مرکزی سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران امسال به اقلام فرهنگی و تبلیغی مورد نیاز تجهیز خواهند شد.
کد خبر: ۹۵۲۰۷۳۳
|
۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۷

تجهیز سه هزار و ۲۰۰ مسجد کشور به تجهیزات فرهنگی تبلیغی

به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار بابااحمدی رئیس سازمان بسیج مساجد و محلات کشور با بیان اینکه پیوند بین بسیجیان و امام زمان(عج) پیوندی ناگسستنی است و لازم است تا بسیجیان از ظرفیت‌های مسجد مقدس جمکران استفاده بهینه‌ای داشته باشند، بیان کرد: یکی از وجوه متمایز همایش اخیر بسیج مساجد و‌ محلات، بسترسازی عملیاتی کردن میثاق نامه محلات اسلامی از طریق تفاهم‌نامه با سایر مجموعه‌ها بود که طی آن در گام نخست مسئولان بسیج مساجد و محلات کشور با ظرفیت‌های مختلفی اردویی، تربیتی، آموزشی و معنوی مسجد مقدس جمکران آشنا شدند.

 

رییس سازمان بسیج مساجد و محلات کشور با بیان اینکه در کارگاه‌های پایگاه‌های مقاومت نیز بسترسازی ایجاد و شکل‌گیری شبکه مردمی یاوران امام مهدی عجل الله دنبال می‌شود، ابراز داشت: دیدار با تولیت مسجد مقدس جمکران و استفاده از رهنمودهای حجت‌الاسلام رحیمیان از بخش‌های ویژه این همایش بود.

 

سردار بابااحمدی تصریح کرد: برگزاری جلسات هم‌اندیشی و تبادل‌نظر با راهیاران بنیاد هدایت سراسر کشور با هدف احیای مساجد خاموش، ارتقای مساجد نیمه فعال و تبدیل کردن مساجد فعال به مساجد پیشران و اعتلای نرم‌افزاری مساجد از وجوه قابل‌توجه این همایش فصلی بود؛ طی این جلسات میثاق نامه‌ای با سازمان تبلیغات اسلامی باهدف آموزش و توانمندسازی ائمه جماعات و فرماندهان پایگاه‌های مقاومت به امضا رسید.

 

وی با اشاره به توانمندسازی هزار نفر از ائمه جماعات و فرماندهان بسیج در سال گذشته، خاطرنشان کرد: این دوره‌ها در سال جاری نیز باقدرت دنبال خواهد شد.

 

رییس سازمان بسیج مساجد و محلات کشور با اشاره به بازدید از نمایشگاه مسجد جامعه پرداز در مسجد مقدس جمکران، گفت: این نمایشگاه از نظر تئوری و نظری کمک بسیار شایانی در احیای محلات اسلامی و نقش‌آفرینی مساجد در بافت محلات وزندگی اجتماعی کرده است.

 

سردار بابااحمدی عنوان کرد: تجهیز سه هزار و ۲۰۰ مسجد کشور با مشارکت قرارگاه مرکزی سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران به اقلام فرهنگی و تبلیغی موردنیاز از برنامه‌های مهم سال جاری است؛ طی این طرح در هر استان ۱۰۰ مسجد تجهیز خواهند شد.

 

 

وی اضافه کرد: برای معرفی مساجد الگو و اسوه در سطح استان‌ها، ۳۲ همایش استانی باهمراهی قرارگاه مرکزی سازندگی و محرومیت‌زدایی برگزار و طی آن مساجد الگو در سطح کشور معرفی خواهند شد؛ همچنین همایش ملی مساجد تراز نیز ۳۰ مردادماه سال جاری در مسجد مقدس جمکران پیش‌بینی‌شده است.

 

رییس سازمان بسیج مساجد و محلات کشور با اشاره به ظرفیت‌های بنیاد تعاون بسیج، خاطرنشان کرد: این بنیاد در احیای پایگاه‌ها، تحقق محلات اسلامی و کارکردهای همه‌جانبه مساجد کارکردهای بسیار بالایی دارد، استفاده از ظرفیت این بنیاد در سطح پایگاه‌های مقاومت بسیج مساجد و محلات می‌تواند در اقتصاد مردم پایه، رشد تولید، بازاریابی و تولیدات بومی و محلی در کنار خدمت ارزان به آحاد مردم نقش‌آفرینی کنند.

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار