خبرهای داغ:

برگزاری مانور مدیریت بحران در نیروگاه گازی دورود

همدان-مانور مدیریت بحران با همکاری مشترک نیروگاه گازی دورود و صنایع دفاعی قمربنی هاشم در محل این نیروگاه برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۲۰۷۴۰
|
۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، مانور مدیریت بحران با همکاری مشترک نیروگاه گازی دورود و صنایع دفاعی قمربنی هاشم در محل این نیروگاه برگزار شد.

در این مانور که با فرض وقوع زلزله ۶ ریشتری و آسیب به خط سوخت رسانی و حریق گسترده برگزار شد، عملیات شبیه‌سازی مقابله با حریق، جستجوی مصدومین زلزله، ایزوله خط سوخت رسانی، دسته بندی و امداد سانی به مصدومین با موفقیت اجرا شد.

رییس اداره بهداشت، ایمنی و محیط زیست شرکت مدیریت تولید برق شهید مفتح همدان در حاشیه این برنامه با بیان اهداف این مانور گفت: ضرورت ارتقای آمادگی اعضای مدیریت بحران برای مقابله با شرایط اضطراری در نیروگاه های تحت پوشش این شرکت، موجب تدوین برنامه هایی با محور انجام مانور در حوزه های مختلف می‌شود تا کارکنان واحد‌های امدادی با انجام تمرینات لازم بتوانند در شرایط واقعی هم آمادگی مهار حوادث را داشته باشند.

بهنام رحیمی در خصوص فرآیند اجرای این مانور افزود: با فرض وقوع زلزله و ایجاد حریق در داخل نیروگاه گازی دورود، از سوی مدیریت نیروگاه، تماس بی سیم با اعضای تیم مدیریت بحران شامل تیم های عملیاتی، ایمنی و آتش نشانی و بهداشت به محل حادثه فراخوان و تمامی اقدامات انجام شده طبق سناریوی تدوین شده انجام شد.

وی‌ ادامه داد: در زمان اجرای مانور ایمن سازی و ایزوله خط سوخت رسانی انجام شد و بلافاصله با هماهنگی‌های به عمل آمده از سوی فرمانده عملیات، خودروهای پیشرو و سنگین آتش نشانی به محل حادثه اعزام شدند.

رییس اداره بهداشت، ایمنی و محیط زیست شرکت مدیریت تولید برق شهید مفتح عنوان کرد: پس از بررسی‌های لازم و تعیین اولویت‌های کاری، تیم اطفای حریق، با استفاده از ظرفیت منابع اطفای حریق در محل حادثه و بکارگیری خودروی آتش نشانی سنگین، اقدام به مهار آتش کردند و مسئولیت ورود و خروج افراد به محل حادثه، تماس با تیم امدادی صنایع دفاعی قمربنی هاشم، تیم‌های عملیاتی شهری، و سایر اقدامات از وظایف تیم حفاظت در زمان اجرای مانور بود.

وی گفت: افزایش سطح آمادگی تیم‌های عملیاتی در مواجهه با شرایط واقعی، سنجش سرعت عمل گروه‌های امداد و نجات، بررسی سرعت عمل تیم‌های امدادی، و مقابله با شرایط احتمالی وقوع هرگونه حادثه احتمالی، از اهدافی بود که در این عملیات شبیه سازی به دست آمد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات