پس از گذشت 25 روز از بلاتکلیفی حاکم بر ورزش خراسان رضوی، مراسم معارفه سرپرست جدید اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی برگزار و "علیرضا تاج فیروز" به طور رسمی به عنوان هجدهمین سکاندار ورزش این استان معرفی شد.
کد خبر: ۹۵۲۰۹۳۰
|
۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۰

«تاج فیروز» هجدهمین سکاندار ورزش خراسان رضوی/سامان دهی هیئت ها، توجه به ورزش بانوان و احیای معاونت جوانان ماموریت اصلی متولی جدید ورزش استان

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از مشهد، دوم خرداد بود که وزیر ورزش و جوانان طی ابلاغی تاج فیروز را به عنوان جانشین هاشمی جواهری در اداره کل ورزش و جوانان استان معرفی کرد، اما از آن زمان تاکنون این حکم با اتفاقاتی همراه بوده و حدود 25 روز ورزش استان را در بلاتکلیفی قرار داده بود که در نهایت دیروز در مراسمی تاج فیروز به عنوان هجدهمین سکاندار ورزش خراسان رضوی معرفی شد.

این در حالی است که ورزش استان طی یک دهه اخیر با ناکارامدی مدیریتی مواجه بوده و فراز و نشیب های زیادی داشته و متاسفانه از جایگاه و اعتبار اصلی خود فاصله گرفته که به زمان و مدیریت نیاز دارد تا با استفاده از ظرفیت زیر ساخت ها و نیروی انسانی خوبی که دارد، به اصل خود بازگردد، اما در مجموع ورزش استان با توجه به سرمایه های موجود،حال ناخوشی دارد که مدیران حاضر در مراسم دیروز هم به این مسئله اشاره کردند و معتقد بودند که ورزش خراسان رضوی از شرایط مطلوب فاصله دارد و در جهت احیای ورزش قول هایی دادند، نکته قابل تامل این که آقایان مسئول همیشه وقتی پشت تریبون قرار می گیرند خوب انتقاد می کنند، اما در عمل حمایتی از آن ها دیده نمی شود و نتیجه آن هم وضعیت کنونی ورزش استان است که به حالش باید گریست اما به هر حال سکاندار ورزش و جوانان استان معرفی شده و با 3 اولویت اصلی که جزو برنامه های او قرار دارد پا به میدان گذاشته است.

تغییراتی داشتیم که مخالفانی داشت

علی اکبر هاشمی جواهری مدیر کل سابق ورزش و جوانان در این مراسم طی سخنانی گفت: امیدوارم این یک شروع دوباره برای همدلی بیشتر و منشأ خیر و برکت باشد. ما فراز و نشیب‌هایی در اداره کل داشتیم.

وی افزود: احساس کردم همکاران بسیار خوب و مظلومی در اداره ورزش و جوانان داریم، پس سعی کردم که به لحاظ اداری در دوران مدیریتم این اداره سر و سامان بگیرد. فکر می‌کنم نسبت به زمان قبول مسئولیت، اوضاع امروز بهبود یافته‌ باشد.

هاشمی جواهری تاکید کرد: توقع ما از ورزش به لحاظ جسمانی، اقتصادی، اجتماعی و ... این است که در تراز انقلاب اسلامی باشد. تغییراتی در اداره کل داشتیم که شاید مخالفانی هم داشت، اما سعی کردیم با وجود حواشی گره‌ها را بگشاییم و از مسائل گذر کنیم.

هاشمی جواهری همچنین در حاشیه این مراسم در باره شکل برکناری اش گفت: تغییر حق وزارت ورزش است، اما شکل و نحوه تغییر مهم است، با یک کارگر که در خانه آدم زحمت می‌کشد هم چنین برخوردی نباید شود چه برسد به انسانی که برای سمتی که به او محول شده شب و روزش را گذاشته تا ورزش استان به خوبی پیش برود و ایرادهایش برطرف شود.

وی با انتقاد از اصولی رئیس هیئت فوتبال استان گفت: از روز اول شروع به کارم بنای ما همدلی و وفاق با همه هیئت‌ها از جمله هیئت فوتبال بود، به اصولی گفتم یا تغییر رویه دهد یا فوتبال را به خانواده فوتبال بسپارد اما او تغییری در رویه‌اش نداد. بیش از ۴۰۰ صفحه مستندات در باره اشتباهات و وضعیت هیئت فوتبال داریم.

ورزش رو به موت

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی دومین سخنران این مراسم بود که با انتقاد از وضعیت نه چندان خوب ورزش استان گفت: ورزش خراسان همیشه بر بام ورزش ایران بوده است، اما امروز به جایی رسیده‌ایم که از پایین به قله‌های ورزش ایران نگاه می‌کنیم. ورزش خراسان رو به موت است و به مو رسیده است. نمی‌خواهم زحمت گذشتگان را زیر سوال ببرم، هاشمی جواهری دوست خوب من است ، اما ورزش استان فقط یک تلنگر دیگر تا مرگ فاصله دارد.

حجت‌الاسلام جواد نیک‌بین افزود: چرا صنعت در خراسان رضوی از ورزش حمایت نمی‌کند؟ وقتی چرخش مالی یک واحد صنعتی عددی به بزرگی ۶۰ هزار میلیارد است، سهم ورزش چقدر است؟

وی تصریح کرد: اگر جدیت پشت پیگیری نباشد و صرفا نامه بزنید و منتظر بمانید، هیچ اتفاقی نمی‌افتد. نه این که توقع داشته باشیم دعوا کنید، نه؛ تاج فیروز باید به تهران برود و برای بودجه ورزش خراسان رضوی بجنگد، ما هم در مجلس حمایت می‌کنیم.

وی با انتقاد از وضعیت فوتبال خراسان گفت: در لیگ برتر فوتبال ما چندم است؟ به لطف هیئت‌های فوتبال در لیگ برتر که نیستیم، در لیگ‌های پایین‌تر هم خبری نیست. ضمن این که باید به ورزش بانوان هم توجه ویژه‌ای شود، ورزش فقط ویژه آقایان نیست.

۳ محور اصلی سکاندار جدید ورزش خراسان رضوی

«تاج فیروز» هجدهمین سکاندار ورزش خراسان رضوی/سامان دهی هیئت ها، توجه به ورزش بانوان و احیای معاونت جوانان ماموریت اصلی متولی جدید ورزش استان

در پایان این مراسم سرپرست اداره‌ کل ورزش و جوانان خراسان رضوی نیز گفت: ۳ محور اصلی را جزو برنامه های خود قرارداده ایم که برنامه ‌ریزی های لازم در این زمینه انجام شده است.

علیرضا تاج فیروز افزود: سامان دهی هیئت های ورزش به لحاظ مسائل مالی، ورزش بانوان و احیای معاونت جوانان از مأموریت های اصلی ماست. براساس زیرساخت‌های مناسب، استادان دانشگاهی، پیش کسوتان، قهرمانان و به لطف وجود امام رضا(ع) این ماموریت ها را محقق می کنیم. وی تصریح کرد: به هیچ عنوان به گذشته نگاه نمی‌کنیم و از امروز فقط آینده را می‌بینیم . سعی می‌کنیم با کمک امام رضا(ع) روزهای خوبی را برای ورزش استان رقم بزنیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار