معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان خبر داد
معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی از اجرای طرح "نشاط معنوی" در ۳۷ امامزاده شاخص استان خبر داد.
کد خبر: ۹۵۲۱۵۲۵
|
۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ حجت‌الاسلام سیدمرتضی ابراهیمی معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با اشاره به اجرای طرح "نشاط معنوی" در بقاع استان گفت: طرح نشاط معنوی با هدف غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان از از ۱۵ تیرماه تا ۳۱ مردادماه در ۳۷ بقعه متبرکه استان برگزار می‌شود.

وی افزود: اوقات فراغت تابستان بهترین فرصت برای جوانان و نوجوانان است تا با ارتقای روحیه و کسب مهارت‌های زندگی و همچنین کشف هویت اجتماعی خویش، آماده ورود به دنیای جدیدی از قبول مسئولیت‌های اجتماعی شوند. این طرح با استفاده از ظرفیت سه مبلغ دینی اعزامی از قم و ۳۰ مبلغ بومی برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی تصریح کرد: : در این طرح کلاس‌های آموزشی معارفی شامل روخوانی، روان‌خوانی و حفظ قرآن کریم، احکام و تجوید نماز، اجرای برنامه‌های ورزشی و آموزش مهارت‌های ۱۰ گانه سبک زندگی برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام ابراهیمی ادامه داد: اردوهای زیارتی و سیاحتی نیز در طرح نشاط معنوی برگزار می‌شود و بقاع متبرکه‌ای که به جهت موقعیت اقلیمی و آب و هوایی، دارای ظرفیت برگزاری اردو هستند، به عنوان مقصد اردو قرار می‌گیرند و در دانش آموزان ضمن بهره‌مندی از طبیعت و فضای شاد و بانشاط از برنامه‌های فرهنگی، آموزشی و تفریحی مربیان و مبلغین اعزامی استفاده می‌کنند.

وی ایجاد هویت دینی و اسلامی با استفاده از روش‌های نوین آموزشی و معارفی غیر مستقیم، استفاده از ابزارهای روز و جذاب همانند ظرفیت سالم فضای مجازی و ارتباط‌گیری مؤثر، زمینه‌سازی تربیت نسل جوان و نوجوان جهت کادرسازی برای مدیریت بقاع متبرکه و مراکز افق، تقویت بنیه جسمی و ایجاد نشاط روحی با استفاده از برنامه‌های ورزشی، مهارت‌افزایی و توانمندسازی دانش‌آموزان در کلاس‌های طرح نشاط معنوی از دیگر اهداف طرح نشاط معنوی در استان مرکزی است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار