شهردار زنجان گفت:

مدیریت بحران باید به سمت هوشمند‌سازی برود

زنجان -شهردار زنجان با بیان اینکه در حال حاضر سیستم جامع در مقابله با بحران در شهرها وجود ندارد گفت: با حرکت به سمت هوشمندسازی مدیریت بحران، آسیب‌پذیری شهرها کاهش می‌یابد.
کد خبر: ۹۵۲۱۶۸۹
|
۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۶

مدیریت بحران باید به سمت هوشمند‌سازی برود

به گزارش خبرنگار بسیج زنجان؛ علیرضا فیروزفر چهارشنبه (۳۱ خردادماه) در چهارمین نشست کمیسیون پیشگیری و مدیریت بحران کلانشهر‌های ایران که به میزبانی استان زنجان برگزار شد، اظهار کرد: نباید از بحران غافل شد و باید نگاه ویژه‌ای در سطح کشور به موضوع مدیریت بحران شود و در سیستم کشوری نگاه مدیریت باید بحران به سمت هوشمند سازی برود.

وی با بیان اینکه شهر‌های ما سیستم جامعی در مقابله با بحران ندارند گفت: این کار نیازمند یک حرکت جمعی با سیاست گذاری متمرکز و شاخص است و با این اقدام آسیب پذیری شهر‌ها پایین خواهد آمد.

فیروزفر با اشاره به اینکه برخی کشور‌ها در راستای سیستم مدیریت هوشمند اقداماتی را برای مدیریت حوادث انجام داده‌اند که خسارت را به حداقل رسانده است گفت: باید در کشور ما نیز به سمت هوشمندسازی مدیریت بحران حرکت کنیم.

شهردار زنجان با اشاره به اقدامات شهرداری زنجان در حوزه مدیریت بحران، گفت: سال گذشته در حوزه بحران اقدامات متعددی از جمله تجهیزات بحران از اسکان ضروری تا مدیریت زلزله، سیل و. را شامل می‌شود انجام شد.

وی با بیان مشکل هدایت آب‌های سطحی که در شهر زنجان وجود داشت و اقدامات انجام شده در این راستا گفت: ۷۷ نقطه بحران شناسایی شد و در کنار آن مطالعات جامع شهری صورت گرفت و اقدامات انجام شده در سال گذشته، تاثیر خود را چند هفته قبل هنگام بارش‌های سیلابی شدید خود را نشان داد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار