خبرهای داغ:
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین؛

۱۱ هزار مشترک پرمصرف در بخش های مختلف به کنتور هوشمند مجهز شدند

۱۱ هزار مشترک پرمصرف در بخش های مختلف به کنتور هوشمند مجهز شدند
خواجه وند با اشاره به بحث هوشمندسازی اتوماسیون توزیع برق گفت: ۱۱ هزار مشترک پرمصرف در بخش صنعتی، کشاورزی، اداری، تجاری و خانگی پرمصرف به کنتور هوشمند مجهز شدند.
کد خبر: ۹۵۲۱۷۳۹
|
۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۹

 

قزوین_ به گزارش خبرنگار بسیج، صبح امروز نشست مدیران صنعت آب و برق استان قزوین با حضور اصحاب رسانه استان در سالن اجتماعات شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین برگزار شد.

مسعود خواجه وند مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین در این نشست بیان کرد: در ایام گذر از پیک مصرف انرژی برق قرار داریم و طبق دستور وزارت پایش لحظه ای بار مصرف انرژی در استان در حال اجراست تا بتوانیم با موفقیت از پیک تابستان سال‌جاری عبور نماییم.

 

وی گفت: شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین با خدمات رسانی در سطح ۶ اداره در شهرستان ها و ۹ امور اجرایی با ۶۴۵ هزار مشترک به مردم استان قزوین خدمات ارائه می دهد.

۱۲ هزار کیلومتر طول شبکه برق استان قزوین 

وی گفت: طول شبکه برق استان ۱۲ هزار و ۱۰۰ کیلومتر، بالغ بر ۱۳ هزار و ۱۰۰ دستگاه پست هوایی و زمینی با ظرفیت ۲ هزار و ۱۰۰ مگاولت آمپر می باشد.

۸۴۷ روستای بالای ده خانوار صد درصد از نعمت برق بهره مند هستند

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین اظهار کرد: در استان قزوین ۸۴۷ روستای بالای ده خانوار صد درصد از نعمت برق بهره مند هستند و یکصد و ۸۳ هزار پایه روشنایی تحت مدیریت شبکه توزیع برق استان قزوین روشنایی معابر و بلوارها را تامین می کند.

قزوین، از استان های شاخص در شبکه توزیع نیروی برق 

خواجه وند عنوان کرد: استان قزوین از نظر شاخص های بحث های مرتبط با توزیع برق در کشور سرآمد بوده و با تلفات تک رقمی حدود ۲ دهم درصد یکی از شاخصه های بزرگ شرکت های توزیع در کشور می باشد که یکی از مهمترین مزیت های استان قزوین است. 

مصرف ۴۷ درصد انرژی برق استان قزوین در بخش کشاورزی 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین عنوان کرد: قزوین، استانی صنعتی است و ۶۷ درصد از بخش مصرف انرژی ما در دو حوزه صنعت و کشاورزی بوده که به تفکیک ۴۷ درصد در بخش صنعت و حدود ۲۰ درصد در حوزه کشاورزی می باشد و این از بارزه های استان قزوین است که سهم موثری در بسیاری از زنجیره های تولید در کشور را متقبل شده و جزو شاخصه های این استان می باشد. 

وی با اشاره به اقدامات موثری شرکت توزیع نیروی برق استان در سال ۱۴۰۱ افزود: این اقدامات در حوزه های بهسازی و توسعه شبکه ها به ویژه در مناطق کم برخوردار است و اولین سالی بود که حدود ۸۷۷ کیلومتر تعویض سیم مسی با کابل خودنگهدار(بهسازی) شبکه ها را در سطح شهری و روستایی استان به اجرا رساندیم که بیش از ده برابر اقدامات سال های گذشته از سوی شرکت توزیع برق استان قزوین بود. 

خواجه وند تصریح کرد: در بحث مرتبط با روشنایی و سرقت هایی که اتفاق می افتاد با توجه به مدل طراحی شبکه زمینی در دسترس سارقین بود. در بلوارهای اصلی شهر قزوین بیش از ۴۷ کیلومتر مجددا کابل کشی هوایی انجام دادیم و تغییر و بازسازی مبلمان شهری شبکه به ارتفاع چهار متری افزایش یافت تا از گزند سارقین در امان باشد و توانستیم پایداری نسبی در روشنایی بلوارها وجود داشته باشد.

تخصیص بیش از ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تجهیزات روشنایی برای اولین بار در شبکه استان

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین اضافه کرد: بیش از ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تجهیزات روشنایی برای اولین بار در شبکه روستایی و شهری استان تزریق شد. ناگفته نماند که با ایده آل ها بسیار فاصله داریم و در همین راستا ۱۸۳ هزار پایه روشنایی نوسازی شده که بخش دیگری از آن در برنامه سال‌جاری اجرا خواهد شد.

وی یادآور شد: امسال نیز ظرفیت بهسازی را افزایش داده ایم. سال گذشته ۷۵۰ کیلومتر هدف بود که ۸۷۰ کیلومتر محقق شد و در چشم انداز امسال نیز بحث نوسازی اجرا خواهد شد که هزار کیلومتر هدف چشم انداز سال‌جاری است و با سرعت زیادی این اقدام از جنوب شهر قزوین آغاز شده است.  

۱۱ هزار مشترک پرمصرف به کنتور هوشمند مجهز شدند

خواجه وند با اشاره به بحث هوشمندسازی اتوماسیون توزیع برق را عملیاتی کردیم و ۱۱ هزار مشترک پر مصرف در بخش صنعتی، کشاورزی، اداری، تجاری های پرمصرف و خانگی های پرمصرف به کنتور هوشمند مجهز شدند و تمام بار این مشترکین هم رویت پذیر و هم کنترل شد و در همین راستا به ادارات پر مصرف اخظار مبنی بر صرفه جویی در مصرف انرژی داده شد و مصرف زیاد انرژی منجر به قطع برق ۱۰ دستگاه اجرایی شد و به ۱۵ دستگاه نیز اخطار داده شده که مصرف برق را کاهش دهند تا دچار مشکل قطع برق نشوند.

ده برنامه جهادی برق رسانی در استان توسط گروه های جهادی 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین در ادامه با اشاره به اقدامات جهادی برجسته در استان قزوین اظهار کرد: از اقدامات بسیار برجسته استان اقدامات جهادی در مناطق کم برخوردار است. در الموت و طارم سفلی، شرایط سخت جغرافیایی به گونه ای است که بسیاری از پیمانکاران رغبتی برای اجرای پروژه ها نداشتند و لذا از ظرفیت گروه های جهادی با بیش از ده برنامه جهادی استفاده شد. 

امسال ۶ هزار و ۵۰۰ مگاوات انرژی وارد مدار می شود

وی اضافه کرد: موضوع مهمی که این روزها بسیار مهم است بحث ناترازی بین تولید و مصرف است. امسال نزدیک به ۱۲ هزار ناترازی در بخش تولید و مصرف داریم که قسمت زیادی از این ناترازی مصرف (حدود ۴۳ درصد) در کشور بار سرمایشی است. تا اردیبهشت ماه پیک مصرف حدود ۴۶ هزار مگاوات بود و در حال حاضر حدود ۷۰ هزار مگاوات است. و ۱۴۰ برنامه برای امسال تعریف شده و ۷ هزار مگاوات نیروگاه در مدار قرار گرفته و امسال هم ۶ هزار و ۵۰۰ مگاوات وارد مدار می شود تا نیازها تامین شود.

 

کاهش بیش از چهار درصدی مصرف انرژی برق در بخش خانگی 

خواجه وند با اشاره به تاثیر مثبت پاداش صرفه جویی در مصرف برق در بخش خانگی عنوان کرد: همیشه در کشور رشد بین پنج تا شش درصدی در بخش خانگی داشتیم. سال گذشته به همت مردم عزیز کشور،شاهد کاهش بهینه مصرف در بخش مصرف خانگی بودیم که بیش از ۴ و نیم درصد مصرف خانگی کاهش یافت و این اتفاق بسیاری خوبی در سطح کلان بود. 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین در ادامه افزود: هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان پاداش برای ۸ میلیون و ۲۰۰ مشترک، تخصیص یافت. امسال برای تمام ۳۱ میلیون مشترک کشور تا سقف ۲۰ برابر پاداش تعرفه خانگی در نظر گرفته شده است. تعرفه خانگی در حال حاضر کیلوواتی ۱۰۰ تومان است و اگر الگوهای مصرف تابستان به خوبی رعایت شود و از ۳۰۰ کیلووات و در ایام عادی کمتر از ۲۰۰ کیلووات ساعت برق مصرف کنند مشمول دریافت پاداش می شوند که شهروندان می توانند از این فرصت برای کاهش هزینه های خود استفاده کنند.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار