خبرهای داغ:
بیش از هزار کانون در سراسر کشور همراه با ۴۲ مرکز فارس فعالیت‌های تابستانی را با شعار «ایمان، امید و دانایی» آغاز می‌کند.
کد خبر: ۹۵۲۱۷۶۸
|
۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۱

به گزارش خبرنگار بسیج از شیراز، سعیدرضا کامرانی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس اظهار داشت: بیش از هزار کانون در سراسر کشور همراه با ۴۲مرکز فارس فعالیت‌های تابستانی را با شعار «ایمان، امید و دانایی» آغاز می‌کند.
وی با بیان اینکه کتابخانه‌های سیار ما، خود، یک‌ کانون پرورش فکری کوچک هستند که بیشتر در حاشیه شهرها و مناطق روستایی فعال هستند، تاکید کرد: به نظر من در فارس بیش از ۴۰ کتابخانه سیار نیاز دارد، در حالیکه هم اکنون ۵ کتابخانه سیار داریم.
کامرانی با اشاره به ثبت‌نام حضوری و غیرحضوری و آنلاین از طریق سامانه کانون برای فعالیت‌های تابستان، ادامه داد: برای فعالیت تابستان، در بیش از ۶۰۰ کارگاه تخصصی تا کنون نام‌نویسی شده است.
وی با اشاره به فعالیت کانون زبان ایران، افزود: در فارس این‌ کانون ۳۶ مرکز دارد که بعد از استان تهران، بیشترین تعداد مرکز را در کشور دارد.
به گفته کامرانی، کانون زبان ایران، با بیش از یک قرن سابقه، در کنار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، یک افتخار برای استان فارس است.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس با اشاره به پایتختی فرهنگی شیراز، تصریح کرد: ما در‌ عمل، کمتر به موضوع فرهنگ در حیطه جتوجه کرده‌ایم، مثلا در ۷ شهر استان فارس هنوز کانونی نداریم، در صورتی که در برخی شهرستانها، نیازمند چند کانون هستیم و در شیراز هم فقط ۶ کانون داریم و نیاز است که تعداد بیشتری داشته باشیم.
وی با اشاره به تخریب یک مرکز در مسیر پل کابلی و گذشت بیش از ۱۱سال، به عدم ایفای تعهد شهرداری شیراز در مورد این مرکز اقدام نکرده و در صدد تخریب مرکز شماره یک در پارک ملی هم هست که از قدیمی‌ترین مراکز کانون در جنوب کشور است.
وی با تاکید بر تغییر نگاه مدیران استان نسبت به مسائل فرهنگی، افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ، سازمانی تولید کننده است که تولیداتش، فرهنگ، ادب و معرفت در انسان‌هاست.
وی گفت: اگر‌ باورهای فرهنگی ما تغییر کند، آن وقت است که باید منتظر تغییر در جامعه باشیم.
دستوری، معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس هم در ادامه این نشست اظهار داشت: کانون، تجربه‌های پیشین خود را دور نینداخته و از آن، پله پیشرفت ساخته است.
وی با بیان اینکه فعالیت‌های عمومی در کنار فعالیت‌های کتاب محور کانون است که مربیان از اینجا، استعدادیابی کرده و به سمت کارگاه‌های تخصصی سوق می‌دهد.
دستوری ادامه داد: نمایش خلاق، هنرهای تجسمی، شعر و قصه، نقاشی، نمایش و بازی، از برنامه‌های عمومی کانون در تابستان است و مخاطبین کارگاه‌ها را از گروه‌های ۴ تا ۱۷ سال را در بر می‌گیرد.
وی تصریح کرد: تا کنون سه کتاب صوتی را کانون فارس منتشر کرده و در دهه امامت و‌ولایت، از چهارمین کتاب رونمایی می‌شود.
انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها